چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 37426
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تأکید کرد

احداث پیشرفته‌ترین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: کارخانه تفکیک پسماند قم یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه‌های جداسازی زباله کشور است که تکمیل آن با وجود حجم بدهی‌ها نیازمند حمایت مجموعه این استان است.
احداث پیشرفته‌ترین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم
به گزارش قم نیوز، سیدعبدالله میرابراهیمی پیش از ظهر امروز در بازدید شهردار،‌ استاندار و مدیران استان از سایت البرز تفکیک زباله شهر قم،‌ با اشاره به تولید ۶۵۰ تا ۷۰۰ تن زباله در روز در شهر قم اظهار کرد: این زباله‌ها روزانه در سایت البرز تخلیه و دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه در سایت البرز اقدامات لازم در خصوص تفکیک زباله نیز انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این سایت یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌های تفکیک زباله در حال ساخت است که این کارخانه وظیفه جداسازی پسماندها را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم مصرف برق پایین، خلوص بالای جداسازی زباله‌های خشک و تر و اجرای کارخانه با پیشرفته‌ترین تکنولوژی با توان بومی در سطح خطوط تراز اول جهان را از جمله ویژگی‌های این کارخانه عنوان کرد و افزود: متاسفانه در مسیر ایجاد و تکمیل کارخانه مشکلاتی ایجاد شده که روند تکمیل را با کندی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: بالا رفتن هزینه‌های سرمایه گذاری با وجود دریافت تسهیلات حجم بدهی‌های سرمایه گذار را بالا برده و معضلاتی در مسیر پروژه ایجاد شده است که رفع این معضلات برای بهبود وضعیت مدیریت پسماند شهر نیازمند حمایت مجموعه استان است.

میرابراهیمی با بیان اینکه کارخانه MRF تفکیک پسماند قم جزو بهترین کارخانه‌های تفکیک زباله در کشور است افزود: این کارخانه ظرفیت بالایی برای تفکیک زباله دارد و به صورت مکانیزه بخش اعظمی از فعالیت‌های جداسازی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از کارخانه‌های فعال تفکیک زباله در کشور با بیش از ۲۰۰ نیروی انسانی فعالیت می‌کنند اما کارخانه‌ای که در قم در حال اجراست عمده فعالیت‌های جداسازی را بدون نیاز به نیروی انسانی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb0abf.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما