جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 32413
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبر داد

بهره‌برداری از نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: باشگاه همیاران بازیافت به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند و نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری از نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم
به گزارش قم نگار، سید عبدالله میرابراهیمی در پنجمین دوره جشن همیاران بازیافت که پنجشنبه شب در فرهنگسرای جوان استان قم برگزار شد، حمایت مسئولان استانی را راهکاری برای تحقق اهداف سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم دانست و ابراز کرد: پنجمین دوره جشن همیاران بازیافت به منظور تقدیر از افرادی که در تفکیک زباله‌های شهری مشارکت داشته‌اند، برگزار شده است.

وی با اشاره به نقش اجرای برنامه‌های مدون در کاهش میزان زباله‌های شهری اضافه کرد: طرح تفکیک از مبداء برکات بسیاری برای شهر قم داشته است و امیدواریم با گسترش مشارکت‌های مردمی بتوانیم این برکات را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه از همیاران بازیافت در برنامه‌های مختلفی تقدیر شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار کارت طلایی تفکیک از شهروندان قمی دریافت شده است و در این همایش به قید قرعه از برخی دارندگان کارت‌های طلایی تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم باشگاه همیاران بازیافت به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند و نخستین کارخانه تفکیک زباله کشور در قم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

میرابراهیمی از بازیافت یک هزار و ۵۰۰ تن زباله خشک در سال گذشته یاد کرد و افزود: زباله‌های خشک نزدیک به ۲۰ درصد از زباله‌های شهری قم را به خود اختصاص می‌دهد که با مشارکت شهروندان و تفکیک آن‌ها از مبداء می‌توانیم در زمینه کاهش هزینه‌های شهری تاثیرگذاری قابل توجهی داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ غرفه تفکیک زباله شهری در قم عنوان کرد: ترویج فرهنگ تفکیک زباله‌های شهری باید توسط همیاران بازیافت در نقاط مختلف شهر انجام شود تا همه شهروندان قمی نسبت به تاثیرات تحقق این هدف در شهر آگاه شوند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc10q1.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما