سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب : 37500
نماینده مردم قم در مجلس مطرح کرد:

دولت باید واقعاً به دنبال عملی کردن اقتصاد مقاومتی باشد/ نباید کشور جولانگاه کالاهای خارجی باشد

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نکاتی که رهبر انقلاب در مشهد و در خصوص اقتصاد مقاومتی مطرح نمودند، گفت: دولت باید واقعاً به دنبال عملی کردن اقتصاد مقاومتی باشد و راه‌حل‌هایی که رهبری مطرح کردند را به کار ببرد تا کشور از شرایط کنونی نجات پیدا کند.
دولت باید واقعاً به دنبال عملی کردن اقتصاد مقاومتی باشد/ نباید کشور جولانگاه کالاهای خارجی باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی با اشاره به انتخاب مسئله اقتصاد مقاومتی  به عنوان شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: یکی از مسائلی که هم ما و هم مردم نگران آن هستیم مسئله اقتصاد است و ما جز پیاده کردن اقتصاد مقاومتی که رهبری مطرح نمودند،  راهی نداریم.

وی افزود: اگر دولت بتواند مسئله اقتصاد مقاومتی را آن طوری که رهبر تعریف نمودند اجرایی کند و در وزارت خانه‌های خود بودجه و مقدمات آن را آماده کند، از کشاورزی به تمام معنا حمایت کند و صنایع را همان‌طور که رهبری فرمودند 60 درصد صنایع  خوابیده است،  را راه بیندازد، اشتغال ایجادشده و بیکاری برطرف می‌شود و تولیدات افزایش می‌یابد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توصیه‌هایی که برای مصرف کالای داخلی شده است، ادامه داد: اگر ما اقتصادمان را از درون تقویت و قوی کنیم و خودمان را محتاج این اقتصاد بدانیم و بر اساس این معیار حرکت کنیم، دیگر به تحریم‌های غربی‌ها بی‌توجه خواهیم بود چراکه دیگر تأثیری  بر ما نخواهد داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه اکنون اقتصاد کشور به نفت وابسته است، خاطرنشان کرد: دو سال است که تعبیر اقتصاد مقاومتی مرتباً در سخنرانی‌های رهبر انقلاب پیگیری و تأکید می‌شود، دولت کارهایی انجام داده اما کاری که عملاً اقدامی که این راه باشد و بتوان آن را راه‌حل مشکلات کشور دانست، نبوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: امیدواریم با توجه به این‌که رهبری فرمودند که یک فرماندهی و قرارگاه می‌خواهد، این قضیه انجام شود و سال 95 سال اقدام و عمل باشد نه اینکه دنبال صحبت و مقدمات و این چیزها باشد.

وی با اشاره به سخنان نوروزی رهبر انقلاب در مشهد تصریح کرد: برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی باید ده نکته‌ای که رهبر انقلاب در مشهد فرمودند را به عنوان راه‌هایی برای آن در نظر گرفت و به آن‌ها عمل کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم وجود اجناس خارجی و تبدیل شدن بازارها به جولانگاه کالاهای خارجی یک مشکل است، راه‌اندازی کارخانه‌ها یک مسئله است، مسئله کشاورزی بااین‌همه زمین که خداوند به ما عنایت کرده یک موضوع است؛ حالا درست است که ما آب کم داریم اما اگر کشاورزی را مکانیزه کنند و از آن پشتیبانی شود می‌تواند روی پای خودش بایستد و مقاوم شود و هیچ نیازی به‌ کشورهای دیگر نباشد که هرروز بیایند و برای ما یک خط ونشان بکشند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب هم راه‌حل را فرمود و هم دارو را تجویز کردند و هم این را مطرح کردند که چگونه این راه‌حل را اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی ابراز داشت: این مشخص است که می‌توان این اقتصاد را عملی کرد اما دولت باید این را از خدا بخواهد و واقعاً به دنبال این باشد که اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود و راه‌حل‌هایی که رهبری مطرح کردند را به کار ببرد تا کشور از شرایط کنونی نجات پیدا کند.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdce7n8x.jh8f7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما