چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 37916
آیت الله مکارم شیرازی:

مردم و مسئولان عراق هوشیار نباشند داعش بر آنها حاکم می شود/ اختلافات در عراق نگران کننده است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اگر مردم و مسوولان در عراق مراقب نباشند داعش بر آنها حاکم می شود گفت: این اختلافات نگران کننده است.
مردم و مسئولان عراق هوشیار نباشند داعش بر آنها حاکم می شود/ اختلافات در عراق نگران کننده است
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به حدیثی در تفسیر آیه ۵۵ سوره مائده اظهارداشت: در کتاب الغدیر این حدیث به نقل از منابع بسیاری از اهل سنت آورده است.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه این حدیث را ابوذر نقل کرده است افزود: امام علی (ع) در حالی که رکوع نماز بود انگشتری را به فقیری که نیاز به کمک داشت داد. در این حال پیامبر اکرم (ص) این صحنه را دید، به خداوند گفت: موسی بن عمران از شما خواست برادرش را برای کمک به او بفرستید و من هم از شما تقاضا دارم.

مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: ابوذر می گوید، هنوز این درخواست تمام نشده بود که آیه نازل که
وی با اشاره به اینکه علامه امینی از ده ها تن از بزرگان آدرس داده است که این آیه در رسای امیر المومنین علی (ع) است تصریح کرد: با چنین حدیث و روایتی برخی بهانه جویی می کنند که ولی پیامبر (ص) معنای دیگری دارد، اما پیامبر (ص) آن را به معنای جانشین و وزیر خود معرفی کرده است، زمانی که پیامبر خود تفسیر می کند جای بهانه گیری نیست.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: می گویند چگونه علی (ع) در نماز متوجه شد که شخصی چیزی می خواهد، این کمک جزء امور دنیایی نیست، این عبادت مضاعفی بوده و دلیل بر شدت حضور قلب است که هم به خالق و هم به دستور خالق برای کمک به مخلوق نیازمند، زمانی که پای بهانه به میان بیاید این مسائل را پیش می کشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه در این حدیث نکته این است که چه تناسبی میان دادن زکات در حال رکوع و مسئله ارتباط به جریان موسی و هارون وجود دارد؟ تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) از هر فرصتی برای انتقال این موضوع استفاده می کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اختلافات در عراق میان دولتمردان و سیاستمداران نگران کننده است افزود: از طرفی نخست وزیر و رئیس جمهور و از طرف دیگر مردم و مجلس متحصن شده اند و مجلس را به تعطیلی کشانده اند. در شرایطی که داعش مراکز مهمی مانند موصل را در اختیار دارد و در حال تخریب هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه برخی ممکن است بگویند این مشکلات به شما ارتباطی ندارد اما باید بگویم که مرجعیت مرز ندارد و در این موارد ورود می کند، ان شاالله برادران محترم ما در عراق از نخست وزیر تا وزرا و نمایندگان مجلس و همچنین جمعیت متحصن، یک لحظه نشسته و فکر کنند که کجا کار و در چه زمانی قرار دارند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه همه بابت این اختلافات مسئول هستند خاطر نشان کرد: در عراق همه بدانند اگر داعش به راس کار بیاید از صدام بدتر است در چنین شرایطی قرار دارید و شما به یاد دارید صدام با شما و بزرگانتان چه کرد، ممکن است خدای ناکرده بدتر از آنها به کار بیایند.

وی گفت: می دانیم برخی از بیرون مرزهای کشورشان در حال تحریک آنها هستند، عربستان و آمریکا و مخصوصا اسرائیل با وسایلی که در اختیار دارند به این مسائل دامن می زنند تا افرادی که آمده اند و نفوذ کردند پیروز شوند اینها چیزهای آشکار است، اما مردم باید هوشیار باشند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfv1dm.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما