چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 37920
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

بشر امروز از فقدان معنویت رنج می‌برد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه بشر امروزه از فقدان معنویت رنج می‌برد گفت: فقدان معنویت است که موجب این همه معضلات اجتماعی از جمله طلاق و بزهکاری و گرفتار شدن در دام‌های شیطانی است.
بشر امروز از فقدان معنویت رنج می‌برد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در اجتماع معتکفان سال 95 استان قم با بیان اینکه هر کدام از عبادات پاسخ به یک یا چند نیاز انسان است، اظهار کرد: به عنوان مثال نماز و روزه و عبادات دیگر هر کدام دارای یک آثار خاصی است، ولی اعتکاف معجونی از عبادات و برطرف کننده بسیاری از نیازهای انسان است.

وی افزود: اعتکاف عملی عبادی مختص مسلمانان نیست و در تاریخ نبوت نیز وجود داشته و خداوند در آیه 125 سوره بقره به حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع) امر می‌کند که فضای عبادت را برای معتکفان و نمازگزاران و طواف کنندگان فراهم کنند.

این استاد حوزه با اشاره به فرصت‌های اعتکاف گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای گریز از روزمرگی‌های زندگی و زندگی تکراری است، که فرصت‌های مختلفی را پیش روی انسان  قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از فرصت‌های مهم اعتکاف فرصت تقویت معنویت است، زیرا بشر امروزه از فقدان معنویت رنج می برد، فقدان معنویت است که موجب این همه معضلات اجتماعی از جمله طلاق و بزهکاری و گرفتار شدن در دام‌های شیطانی است.

رفیعی افزود: فرصت بعدی فرصت تفکر است، زیرا تفکر بالاترین عبادت خداوند است و حضرت ابوذر که عابدترین مردم بعد از معصومین(علیهم السلام) در زمان پیامبر(ص) بود، بخش اعظم عبادت او ناشی از تفکر بود و به دلیل فکور بودن، عالی‌ترین درجات عبادت نصیب او شد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: از دیگر فرصت‌هایی که اعتکاف پیش روی انسان قرار می‌دهد، می‌توان به تقویت اراده ترک حرام، نظم و انضباط تحمل سختی و معرفت نفس اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اخلاقیات مهم در اعتکاف این است که انسان نباید با خدا معامله اقتصادی کند، نباید توقع را به حدی بالا ببریم که تصور کنیم که پس از اعتکاف هیچ مشکلی برای ما نباید به وجود بیاید و همه حاجت‌های ما پس از اعتکاف بر آورده شود، انسان اعتکاف را باید برای رضای خدا انجام دهد و از معامله اقتصادی با خدا در این مراسم پرهیز کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcawone.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما