يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 38017
منبع : خبرگزاری مهر

پژوهش‌های دانشگاه صنعتی قم زیست سازگار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه صنعتی قم از امضاء تفاهم نامه با سازمان محیط زیست در راستای زیست سازگار شدن پژوهش‌های این دانشگاه خبر داد.
پژوهش‌های دانشگاه صنعتی قم زیست سازگار می‌شود
به گزارش قم نیوز، دانشگاه صنعتی قم در سال ۱۳۸۷ با پذیرش دانشجو در دو رشته مهندسی صنایع و مهندسی کامپیو‌تر در مقطع کار‌شناسی تأسیس شد و امروز بعد از گذشت ۸ سال رشته‌های این دانشگاه به ۱۱ رشته افزایش یافته و قریب به ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو نیز در مقاطع تحصیلی کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

به گفته رئیس این دانشگاه مأموریت گرایی یکی از اهداف تعیین شده برای ادامه فعالیت‌های دانشگاه صنعتی قم است که در این راستا سعی شده تا مأموریت‌های مختلفی در قالب امضای تفاهم‌نامه و قرارداد با سایر نهاد‌ها بر عهده این دانشگاه گذاشته شود که یکی از جدید‌ترین مأموریت‌ها که برای اولین بار نیز در کشور در یک دانشگاه اجرا می‌شود حرکت به سمت فعالیت‌هایی است که با محیط زیست سازگاری داشته باشد.

بهرام خوشنویسان، رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به امضاء تفاهم نامه با سازمان محیط زیست و دکتر ابتکار عنوان کرد: بر اساس این توافق‌نامه پژوهش‌هایی که در این دانشگاه انجا می‌شود به سمت سوی فناوری‌هایی باشد که با محیط زیست سازگاری دارد.

وی در این زمینه با اشاره به اینکه برای توسعه پایدار باید به فناوری‌های مختلف دست یافت، بیان داشت: توسعه پایدار توسعه‌ای است که مخرب محیط زیست نباشد و آسیبی را برای آن ایجاد نکند.

خوشنویسان با اشاره به شاخص‌هایی که باید در این زمینه تعریف شود، ادامه داد: پژوهش‌ها و فناوری‌ها نه تنها نباید مخرب محیط زیست باشند بلکه باید قابلیت بازگشت به طبیعت را نیز داشته باشند و باید به سراغ فناوری‌هایی رفت که چنین قابلیت‌هایی را دارا باشد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این مأموریت کمیته راهبردی فناوری زیست سازگار در دانشگاه قم راه اندازی شده که وظیفه آن بررسی کمی و کیفی کلیه پژوهش‌هایی است که در سطح دانشگاه اجرا می‌شود.
https://qomnews.ir/vdciyuap.t1avz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما