سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 38072
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای شهر قم عنوان کرد

تعیین اولویت برای تکمیل پروژه‌های شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای شهر قم گفت: پروژه‌های شهر قم اولویت‌سنجی شده و بر اساس آن پروژه‌ها تکمیل می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.
تعیین اولویت برای تکمیل پروژه‌های شهر قم
به گزارش قم نیوز، ولی‌الله بیاتی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: دوره چهارم شورا تعداد اعضا از 9 نفر به 21 نفر افزایش پیدا کرد، در این مدت تلاش شده به وظایف قانونی خود عمل کنیم و برای مدیریت شهری برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 98 درصد طرح‌ها و لوایحی که مورد تصویب شورای شهر بود، از سوی فرمانداری تأیید شد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به بودجه سالانه شهر گفت: بودجه چهار سال گذشته شامل 562 میلیارد تومان در سال 92، 841 میلیارد تومان در سال 93، هزار و 100 میلیارد تومان در سال گذشته و هزار و 338 میلیارد تومان امسال بوده، که نشان می‌دهد روند افزایش بودجه بسیار خوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از میزان بودجه امسال هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی بوده که برای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام یا جدید اختصاص پیدا کرده است.

بیاتی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار شده است، گفت: این پروژه‌ها برخی تا پایان سال و برخی تا اواسط سال آینده به پایان می‌رسد.

وی با اشاره پروژه مترو گفت: این پروژه 14.7 کیلومتر از قلعه کامکار تا پردیسان را در برمی‌گیرد که 14 ایستگاه پیش‌بینی شده و احداث ایستگاه میدان مطهری در آینده آغاز می‌شود.

رئیس شورای شهر قم خاطرنشان کرد: قرارگاه قائم به عنوان پیمانکار پروژه سه سطحه عمار یاسر است، مشکلاتی در زمینه عبور فاضلاب و تملک وجود داشت که جلسات هفتگی با حضور معاون شهردار و قرارگاه قائم برگزار شد تا مسائل و مشکلات آنها برطرف شود و تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: پل میثم یکی از پروژه‌های در تعهد راه آهن بود که شهرداری پذیرفت، تا 15 خرداد به بهره‌برداری برساند، اما تقاطع امام علی با عماریاسر تا چهارماه آینده تعهد شده به مردم تحویل داده شود.

بیاتی با بیان اینکه بلوار مرجعیت ادامه جمهوری تا پردیسان یکی از شوارع مهم دسترسی مردم پردیسان است، گفت: این پروژه تا پردیسان نیز تا پایان دوره چهارم شو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و افزود: ‌معاونت سرمایه‌گذاری در شهرداری تشکیل شده، اقدامات خوبی انجام شده، بر همین اساس در بلوار پیامبر اعظم مصوبه‌ای داشتیم که زمین به نرخ کارشناسی واگذار ‌شود و پس از بهره‌برداری به صورت اقساط مبلغ تعیین شده دریافت ‌شود و عوارض رایگان به سرمایه‌گذار تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر قم خاطرنشان کرد: بازدید از مدینةالزائر در مسیر نجف به کربلا صورت گرفت و عتبه حسینی نیز پیشنهاد دادند اگر زمین تعلق گیرد، همانند مدینة‌الزائر در قم احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سورتمه از سوی بخش خصوصی صورت گرفت، پارک آبی نیز در آینده افتتاح می‌شود، در ضمن قرارداد شهرک خودرویی منعقد شده، اگر شهرک خودرویی احداث شود، مجموعه خدماتی خودرو به این شهرک منتقل می‌‌شود.

بیاتی عنوان کرد: حدود هزار و 500 میلیارد تومان بدهی داریم که با توجه به برنامه‌ریزی شهرداری و تیم همراه 500 میلیارد تومان بدهی با بانک ملی تهاتر می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب شهردار قم گفت: شهردار قم فردی علمی و اجرایی بوده که عملکرد شهردار مورد رضایت شورا است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcj8yet.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما