پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 38108
منبع : خبرگزاری فارس
معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهردار قم خبر داد

اختصاص 40 میلیارد تومان برای هوشمندسازی شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهردار قم گفت: برای هوشمندسازی شهر قم در سال جاری حدود 40 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
اختصاص 40 میلیارد تومان برای هوشمندسازی شهر قم
به گزارش قم نیوز، محسن رنجبر با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری قم سال‌های گذشته نسبت به هوشمندسازی شهری نگاه ویژه داشته‌اند، اظهار کرد: شهرداری 75 کیلومتر فیبر نوری را در قم انجام داده و به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی برای هوشمندسازی در بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حدود 40 میلیارد تومان در بودجه سال گذشته تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه مقدمات دیتاسنتر شهرداری قم آماده و در حال نصب است، اضافه کرد: مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال جاری تکمیل می‌شود و در قسمت‌های مختلف از جمله حمل و نقل هوشمند برنامه‌های مشخصی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهردار قم خاطرنشان کرد: رسیدن به تمرکز بیشتر در حوزه هوشمندسازی شهری نیازمند ایجاد سازمان تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بدنه شهرداری قم است که این اقدام سبب چابک‌سازی و فعالیت بیشتر نیروهای متخصص در این عرصه می‌شود.

رنجبر به امضای تفاهمنامه‌های مختلف توسط استانداری، شرکت مخابرات و معاونت فناوری ریاست جمهوری برای تقویت بسترهای فناوری اطلاعات در قم اشاره کرد و افزود: شهر قم باید برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه فناوری اطلاعات نیز به استانداردهای لازم برسد.

وی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات را بخش کلیدی شهرداری کلان‌شهرها خواند و تصریح کرد: برای هوشمندسازی شهر قم در سال جاری حدود 40 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjovet.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما