چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 38447
منبع : خبرگزاری مهر

ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴۷۰ روستایی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴۷۰ روستایی در این استان خبر داد و افزود: سال گذشته ۶۴ هزار و ۵۷ نفر ساعت آموزش مهارتی در روستا‌ها ارائه شد.
ارائه آموزش‌های مهارتی به ۴۷۰ روستایی در قم
به گزاش قم نیوز، احمد عطارنیا اظهار داشت: در راستای اشاعه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در سال گذشته ۶۴ هزار و ۵۷ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی از قبیل پرورش دهنده گوسفند، تولیدکننده ورمی کمپوست، نازک دوز زنانه، گلیم باف درجه ۲، دوخت لباس زنانه، قالی باف تابلویی، پرورش دهنده زنبورعسل، کارگر فنی گاوداری صنعتی به ۴۷۰ نفر از متقاضیان در روستاهای قم ارائه کرده است.

وی گفت: ۲۶ دوره آموزشی مهارتی در قالب ۱۰حرفه برای ساکنین روستاهای استان برگزار شده که از کل آموزش دیدگان در سال گذشته، ۲۶۳ نفر زن و ۲۰۷ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ضمن تأکید بر موثر بودن آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستایی، افزود: با ارائه این آموزش‌ها علاوه بر توجه به گروه‌های محروم حاشیه‌ای، روستاییان و کشاورزان و توانمند ساختن و افزایش مهارت شغلی این بخش از جامعه، امکان استفاده از مزایای گواهینامه‌های مهارت نظیر استفاده از تسهیلات خود اشتغالی فراهم می‌شود.

وی گفت: این آموزش‌ها بامشارکت دستگاه‌های فعال در روستا‌ها نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، سازمان بسیج سازندگی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شده است.

عطارنیا عنوان کرد: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل شاغلین بخش کشاورزی و روستایی، فارغ التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfejdm.w6dcjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما