شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 38523
منبع : خبرگزاری مهر

کم‌توجهی به استادان سطح یک حوزه/ دغدغه‌های استادان منتقل نمی‌شود

قم نيوز : قم نیوز: استاد مدرسه علمیه علوی قم از اینکه به استادان سطح یک حوزه همانند سطوح بالاتر اهمیت داده نمی‌شود انتقاد کرد.
کم‌توجهی به استادان سطح یک حوزه/ دغدغه‌های استادان منتقل نمی‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عبدالحمید مردانی در حاشیه نشست اساتید سطح یک حوزه علمیه قم، طلاب، نظام حوزه، استاد و کتاب را چهار رکن حوزه علمیه ذکر کرد و گفت: در آسیب شناسی نظام آموزش حوزه نمی‌توان رکن استاد را نادیده گرفت.

وی با انتقاد از کم توجهی به استادان سطح یک، اظهار کرد: تلاش شده به استادان سطح یک حوزه همانند استادان سطوح بالاتر اهمیت داده شود ولی این نگاه هنوز عملیاتی نشده است.

استاد مدرسه علمیه علوی قم تاکید کرد: تدریس در سطح یک حوزه به دلیل ورود طلبه‌های جدید بسیار اهمیت دارد ولی به دلیل کم توجهی، حوزه علمیه استادان سطح یک را به راحتی از دست می‌دهد.

حجت‌الاسلام مردانی بر لزوم ایجاد کانال‌های ارتباطی رسانه‌ای برای بیان دغدغه‌های استادان حوزه تاکید کرد و افزود: حوزه علمیه قم با این بزرگی یک مجله تخصصی ندارد که استادان حوزه بتوانند حرف‌هایشان را با قلم به مسئولان حوزه منتقل کنند.

به گفته این استاد مدرسه علمیه علوی قم، بعضی از استادان حوزه با اینکه سال‌ها در کسوت تدریس اشتغال دارند ولی هنوز حکم ندارند.

وی افزود: برای استادان حوزه سئوال است که چرا سئوالات پایه‌های ۳ و ۶ باید از مرکز بیاید و در مرکز تصحیح شود. اگر مسئولان حوزه به استادان اعتماد دارند، همان استادی که امتحانات پایه‌های یک، دو و ۵ را تصحیح می‌کند، پایه‌های ۳ و ۶ را هم تصحیح می‌کند.

حجت‌الاسلام مردانی افزود: بسیاری از طلاب پایه‌های ۳ و ۶ به استادان خود می‌گویند طبق مباحثی که در کلاس مطرح شده، نمره امتحان آنها باید ۲۰ باشد ولی کمتر در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaemne.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما