يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 38554
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم:

رسالت حوزه تربیت عالمان دین و پیشوایان شایسته است

قم نيوز : قم نیوز: حوزه ای که می خواهد فقیه و امام جماعت و محقق تربیت کند، باید به کار گزینش حساس و دقیق باشد، تا بهترین ها وارد حوزه شوند.
رسالت حوزه تربیت عالمان دین و پیشوایان شایسته است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد همتیان امروز در نشست هم اندیشی اساتید مصاحبه و مشاوره حوزه علمیه استان قم  گفت: بحث هدایت یکی از مباحث قرآن است، یک بخشی از این هدایت  در نظام هستی گسترده  و هر موجودی را آفرید هدایت کرده است.

 معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم  افزود: اما انسان به خاطر عظمت خلقت، از لحاظ هدایت، دارای جایگاه ویژه ای  است و خدا برای هدایت بشر هادیانی قرار داده که اولین آن عقل، دوم 124 هزار مربی از جنس بشر با ویژگی های خاص است.

 وی بیان داشت: هادیان سوم جانشیان و اوصیاء برحق پیامبران یعنی ائمه طاهرین(ع) هستنند و چهارمی علما می باشند و نقش علما در زمان غیبت و حتی زمان حضور امام عصر(ع)، بسیار حساس است.

 حجت الاسلام و المسلمین همتیان گفت: رسالت حوزه علمیه، تربیت عالمان دین و پیشوایان شایسته است. کسانی که پیشوا می شوند، باید درست تربیت شوند تا برای حوزه و آینده جامعه اسلامی موثر باشند.

 وی بیان داشت: حوزه ای که می خواهد فقیه و امام جماعت و محقق تربیت کند، باید به کار گزینش حساس و دقیق باشد، تا بهترین ها وارد حوزه شوند.

 معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم بیان داشت: انتخاب مشاور درکنارگزینش­گر­،‌کار بسیار خوبی بوده که صورت گرفته، ممکن است بعضی مسائل از دید گزینش گر مخفی مانده، ولی مشاور گر به لایه های درونی مصاحبه شونده آگاهی می یابد  و این امر می تواند آینده حوزه را از هر لحاظ د به سلامت پیش ببرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceen8x.jh8vni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما