دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 38587
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

طرح مدرسه آماده در قم اجرا مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: علي اكبر رحيمي مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم از اجراي طرح مدرسه آماده در قم با توجه به ويژگي‌هاي جغرافيايي كشور و به ويژه شهر قم در مسئله مديريت بحران خبر داد.
طرح مدرسه آماده در قم اجرا مي‌شود
به گزارش قم نیوز، علي اكبر رحيمي با اشاره به طرح مدرسه آماده اظهار كرد: براي ايجاد توسعه پايدار، همسو و هماهنگ با ساير برنامه‌هاي رشد و توسعه در هر جامعه‌اي، بايد برنامه‌ جامعي براي مديريت مخاطرات و پيشگيري و مقابله با آن طراحي، تدوين و اجرا شود.

وي خاطرنشان كرد: اجرايي كردن راهبردهاي آن، مستلزم مشاركت مردم و ارتقاي آگاهي و دانش اقشار مختلف جامعه است.

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم با بيان اينكه مدرسه به عنوان مكاني است كه دانش‌آموزان زمان زيادي را در آن حضور دارند، گفت: به همين دليل بايد داراي محيطي ايمن و به دور از تهديد و مخاطرات باشد، به گونه‌اي كه والدين، با آرامش خاطر، فرزندان خود را به مدرسه بسپارند.

وي يادآور شد: دانش‌آموزان نيز به عنوان يكي از اقشار كليدي و مؤثر بر تغيير نگرش خانواده و جامعه، بايد بدون نگراني از بروز حوادث و آسيب‌هاي احتمالي به تحصيل و بالندگي بپردازند.

رحيمي اهميت دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و افزود: اهميت اين قشر از جامعه تا حدي است كه در اصول ده گانه برنامه راهبرد جهاني سازمان ملل متحد(UNISDR) براي كاهش سوانح و نيز اهداف هفت گانه چارچوب جديد بين‌المللي به اين موضوع پرداخته شده و بر ارزيابي ايمني مدارس، تنظيم برنامه‌هاي درسي و آموزشي در خصوص كاهش خطرپذيري بلايا، ترويج و گنجاندن دانش كاهش مخاطرات و اثرات بلايا در برنامه‌هاي درسي مدارس در همه سطوح تأكيد شده است.

وي خاطرنشان كرد: مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم با همكاري سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر قم در نظر دارد با توجه به ويژگي‌هاي جغرافيايي كشور و به ويژه شهر قم در مسئله مديريت بحران، براساس وظايف ذاتي خود، با همكاري و مشاركت مستقيم اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم، اقدام به تدوين، برنامه‌ريزي و اجراي طرح «مدرسه آماده» كرده است.

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم عنوان كرد: «مدرسه آماده» قصد دارد تا با همراهي و همدلي تمامي مسئولان و ذينفعان در زمينه ايجاد محيطي امن و مطمئن براي تعليم و تربيت فرزندان امروز و آينده‌سازان فرداي اين كشور، گامي مؤثر بردارد.

وي با اشاره به اهداف طرح مدارس آماده گفت: اين طرح ارتقاي آمادگي، ايمني و توانمندي مدارس شهر قم براي مقابله با حوادث را پيگيري مي‌كند و ايجاد زمينه مناسب مشاركت و همكاري سازمان يافته شهروندان، سازمان‌ها و نهادهاي مسؤول در حوزه مديريت بحران را در نظر دارد.

به گزارش شهر نيوز ، علي اكبر رحيمي با اعلام اين خبر گفت: تهيه سند كاهش خطر پذيري مدارس، تهيه نقشه خروج اضطراري مدارس شهر قم، بهبود و توسعه عدالت آموزشي، افزايش مهارت فردي پرسنل مدارس و دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث كه بهترين رده سني براي اين آموزش‌ها پايه دوم دبيرستان مي باشد و تقويت ساختارهاي فعاليت و مشاركت گروهي پرسنل و دانش‌آموزان مدارس از اهداف ديگر طرح مدرسه آماده مي باشد.

وي با بيان اينكه مدرسه آماده مدرسه‌اي است كه آسيب‌پذيري آن به حداقل رسيده، توان مقابله با حوادث را داشته، كمترين تلفات و خسارات را متحمل شده و در كوتاه‌ترين زمان، كارآيي موثر خود را به دست آورد، افزود : همه پرسنل و دانش‌آموزان آموزش‌هاي عمومي لازم را فرا گرفته‌اند و مخاطرات و سطح ايمني هر مدرسه مشخص شده است.

مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم خاطرنشان كرد: در راستاي ميزان كاهش خطر پذيري مدرسه برنامه‌اي منسجم تدوين شده است، بر همين اساس مدرسه با خانواده دانش‌آموزان و واحدهاي امدادرسان، در اجراي اين طرح همكاري كرده و ارتباطي دوسويه و موثر با يكديگر دارند و «مدرسه آماده» به اقلام مورد نياز براي مقابله با حوادث تجهيز شده است.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca0mne.49naa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما