سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 38618
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

قم مي‌تواند محور نمادسازي معنوي در كشور باشد

قم نيوز : قم نیوز: مرتضي گودرزي ديباج دبير جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي گفت: قم مي‌تواند نقشي ويژه در راستاي ارتقاء شاخص‌هاي معنوي نمادسازي در كشور ايفا كند.
قم مي‌تواند محور نمادسازي معنوي در كشور باشد
به گزارش قم نیوز، مرتضي گودرزي ديباج در نشست خبري دومين جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي، با اشاره به برگزاري نخستين دوره جشنواره در سال گذشته اظهار كرد: تا رسيدن به گويش و جريان در نمادهاي شهري با نگاه به مباحث معنوي و معرفت رضوي فاصله نسبتاً معناداري داريم.

وي افزود: جريان نمادسازي در قالب آثار تجسمي و حجمي با مباحث معنوي و معرفتي هم فاصله زيادي دارد و مي‌توان يكي از دلايل آن را نوع نگاه در آموزه‌هاي شهرسازي دانست.

دبير جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي گفت: پس از سه دهه از انقلاب اسلامي اميدواريم با برگزاري اين جشنواره بتوانيم گامي مؤثر در راستاي ارتقاء شاخص‌هاي معنوي نمادسازي در كشور برداريم و قم مي‌تواند نقشي ويژه در اين زمينه ايفا كند.

وي با تاكيد بر اينكه معرفت افزايي بايد از حوزه جشنواره اي به معابر عمومي شهري آورده شود، تصريح كرد: بايد در قالبي فاخر و با نگاهي نو و خلاقانه الگوسازي شود و اين آثار تبديل به احجامي براي استقرار در فضاهاي شهري شود تا ضمن زيباسازي شهر معنويت را نيز ارتقا دهد.

گودرزي ديباج با بيان اينكه نگاه هنري و ديني در اين جشنواره غالب است، افزود: سعي داريم به عنوان يك جريان الگو بتوانيم يك مكتب هنري شهري را در حوزه زيباسازي پايه گذاري كنيم.

وي تصريح كرد: اميدواريم با محوريت قم و بارگاه حضرت معصومه(س) بتوانيم گامي اساسي در ارتقاء شاخص‌هاي هنر ديني و شاخص‌هاي معنوي جامعه برداريم.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfcvdm.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما