دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : 38582
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

جشنواره نمادهاي شهري رضوي در قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سيد رسول موسوي نزاديان سرپرست سازمان فرهنگي، هنري و ورزشي شهرداري قم گفت: جشنواره نمادهاي شهري رضوي همزمان با جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) در قم برگزار مي‌شود.
جشنواره نمادهاي شهري رضوي در قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز، سيدرسول موسوي‌نژاديان با اشاره به نقش المان‌هاي شهري در هويت‌بخشي به فرهنگ شهرها خاطرنشان كرد:‌ انتظار مي‌رود در شهر قم نمادهاي شهري نمادهايي مذهبي و برگرفته از هويت ديني مردم باشند.

وي با اشاره به اينكه سال گذشته نخستين دوره جشنواره نمادهاي شهري رضوي برگزار و يكصد اثر از سراسر كشور به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد، افزود: برخي از طرح‌هاي رسيده جشنواره اجرايي شد و برخي ديگر در حال اجرا هستند.

سرپرست سازمان فرهنگي، هنري و ورزشي شهرداري قم يادآور شد: تعامل مناسب هنرمندان با اين جشنواره، برگزاركنندگان آن را ترغيب كرد تا دومين جشنواره نمادهاي شهري رضوي را برگزار كنند،‌ در همين راستا دومين جشنواره نمادهاي شهري رضوي توسط سازمان فرهنگي، هنري و ورزشي شهرداري قم و با مشاركت سازمان زيباسازي برنامه‌ريزي شده و فراخوان آن با همكاري دبيرخانه مركزي جشنواره امام رضا(ع) اعلام مي‌شود.

وي با بيان اينكه در جشنواره نمادهاي شهري رضوي توجه به زندگي ائمه(ع) به ويژه امام رضا(ع)،‌ حضرت معصومه(س)‌ و احمد بن موسي (شاهچراغ) مورد تاكيد است، اضافه كرد: توليدات اين جشنواره صرفا در شهر قم مورد استفاده قرار نمي‌گيرد و ساير شهرها نيز مي‌توانند از توليدات آن استفاده كنند.

سرپرست سازمان فرهنگي، هنري و ورزشي شهرداري قم با اشاره به اينكه محدوديتي در تعداد آثار ارسالي از سوي هنرمندان وجود ندارد، افزود: هنرمندان بر اساس تقويم جشنواره، ارتباط با دبيرخانه جشنواره نمادهاي شهري رضوي را حفظ كنند تا در صورت برگزيده شدن در مراحل نهايي مورد تقدير قرار گيرند.

وي مهلت ارسال اوليه آثار را ۱۵ تيرماه اعلام كرد و خاطرنشان كرد: هنرمنداني كه آثارشان در مرحله اول داوري مورد پذيرش قرار مي‌گيرد بايد ماكت اثر را توليد و به دبيرخانه ارسال كنند.

موسوي‌نژاديان اظهار كرد: در پايان اين جشنواره از عيد قربان تا عيد غدير نمايشگاهي از آثار برگزيده داير خواهد شد.

وي گفت:‌ مراسم اختتاميه اين جشنواره نيز ۲۹ شهريورماه با حضور اساتيد برجسته هنرهاي تجسمي كشور برگزار خواهد شد.

وي از برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي با حضور اساتيد هنر مجسمه‌سازي به عنوان برنامه‌هاي ديگر جشنواره نمادهاي شهري رضوي ياد كرد و گفت: در اين جشنواره شاهد رونمايي از يك اثر پژوهشي در حوزه نمادهاي شهري نيز خواهيم بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf0tdm.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما