دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 3889
حجت‌الاسلام غرویان:

بسیاری از دستاورهای علمی شیعه مرهون سنت نبوی وقف است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: بسیاری از دستاوردهای علمی شیعه به ویژه رشد و شکوفایی حوزه‌های علمیه را مرهون سنت نبوی وقف و ترویج آن در جامعه هستیم.
بسیاری از دستاورهای علمی شیعه مرهون سنت نبوی وقف است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محسن غرویان اظهار داشت: سیره و سنت پیغمبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از مسیر وقف برای ما به عنوان میراثی ماندگار و ارزشمند باقیمانده است و چه بسا اگر موقوفات نبود، بسیاری از حوزه‌های علمیه را در طول تاریخ نداشتیم و این همه علما و اساتید به منظور تبیین و نشر معارف ناب ائمه اطهار (ع) تربیت نمی‌شدند.

وی با اشاره به اینکه وقف از علل و اسباب مهم انتقال سیره نبوی و امامان معصوم (ع) به دوران ما بوده است، افزود: در طول تاریخ شیعه بسیاری از مدارس علمیه موقوفه بوده‌اند و حتی مخارج و هزینه‌های نگهداری از آن‌ها از قسمت وقف بوده و این‌ها خود نشان دهنده ارزش و اهمیت مسئله وقف در نظام شیعی است.

رییس دفتر پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در ادامه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه اسلامی بیان داشت: بی شک مال و ثروت اگر بخواهد در راه خدا صرف شود، بهترین راهش وقف کردن در راه خداست که خیرات و برکات آن برای فرد حتی پس از زمان مرگ نیز ادامه خواهد داشت.

وی متذکر شد: از آن جا که واقف اموال خود را در راه خدا و برای کسب رضایت حق تعالی مصرف می‌کند، لذا موقوفات ما دارای معنویت و قداست خاصی می‌شود که هم برای واقف و هم جامعه، خیرات و برکات فراوانی را به همراه دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.oetfuqeohsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما