چهارشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 3936
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

تحریم‌های اتحادیه اروپا انتخابات را نشانه رفته است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا تلاش دارد با کوبیدن بر طبل تحریم‌های نفتی، مردم را دچار وحشت کرده و نسبت به حضور در انتخابات دلسرد کند.
تحریم‌های اتحادیه اروپا انتخابات را نشانه رفته است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی بنایی امروز با اشاره به تصمیم‌گیری اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی ایران از شش ماه آینده، اظهار داشت: مطرح شدن تحریم‌های نفتی ایران در اتحادیه اروپا با هدف فشار به مردم ایران و ایجاد دلهره در مردم برای مسائل معیشتی است.

وی افزود: در واقع اتحادیه اروپا درصدد است با مطرح کردن اینگونه مسائل، با توجه به فضای انتخاباتی که در یک ماه آینده در کشور پیشرو داریم، مردم را از کارآمدی نظام نسبت به تامین معاش خود ناامید ساخته و حضور در انتخابات را کم‌رنگ سازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با توجه به موکول شدن زمان اجرای این تحریم به شش ماه آینده می‌توان نتیجه گرفت، هدف عمده از مطرح ساختن اینگونه مباحث در مجامع بین‌المللی القای یاس و تردید در روحیه مردم است، چراکه اروپا این امید را دارد با القای این یاس، مردم مشارکت ضعیفی در انتخابات آتی داشته باشند.

وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز و سکه در بازار، گفت: اروپا تلاش دارد تا با سوار شدن بر این موج و کوبیدن بر طبل تحریم‌های نفتی، مردم را به وحشت از آینده دچار کند.

بنایی با اشاره به تحریک اتحادیه اروپا توسط آمریکا و انگلیس برای اینگونه رفتارها، افزود: بایستی در این زمینه به همان فرمایش مقام معظم رهبری که شرایط ما را با شرایط بدر و خیبر مقایسه کردند، توجه کرد و اطمینان داشت که اینگونه حرکات نمی‌تواند برای ملت ایران فلج‌کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: آینده برای ملت ایران روشن است و مردم نیز این موضوع را می‌دانند و برای رسیدن به این آینده روشن در مقابل تمام فشارها خواهند ایستاد.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف قرار دادن انتخابات آتی مجلس توسط دشمن اذعان داشت: مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات می‌تواند تمام توطئه‌ها را خنثی کند.

وی گفت: این تحرکات خصمانه غرب در شرایطی که دیکتاتورهای منطقه یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند، نشان دهنده نقش‌آفرینی انقلاب اسلامی در این وقایع و عصبانیت آنها از این تاثیرگذاری است.

بنایی با بیان اینکه این تحریم‌ها در واقع اعتراف پنهان غربی‌ها از تاثیرگذاری ایران در بهار عربی شکل‌گرفته در منطقه است، افزود: اگر نظام جمهوری اسلامی این تاثیرگذاری‌ها را در منطقه و جهان نداشت، هیچ‌گاه کشورهای اروپایی حاضر نمی‌شدند برای خصومت با آن منافع خود را به خطر بیندازند.

وی با اشاره به سقوط چهار دیکتاتور وابسته به غرب در یکسال گذشته در منطقه، اظهار داشت: غرب تلاش می‌کند با انجام اینگونه حرکت‌ها نسبت به شکست‌های پیاپی خود در منطقه فرافکنی کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم با توجه به شرایط جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه اطمینان داشته باشند که جمهوری اسلامی این شرایط را به خوبی از سر خواهد گذراند و بر مشکلات پیروز خواهد شد.

وی عنوان داشت: کشور ما از پس از پیروزی انقلاب همواره در تحریم بوده و نمونه‌های مکرر آن را مشاهده کرده است.

بنایی ادامه داد: ما طی این ۳۰ سال با هر تحریمی که مواجه شده‌ایم، راه برون رفت از آن را نیز پیدا کرده‌ایم و این تحریم‌های جدید نیز اگر عملی شود برای ما فلج‌کننده نخواهد بود.

وی افزود: اگر اتحادیه اروپا بخواهد این تحریم‌ها را عملیاتی کند، جمهوری اسلامی نیز متناسب با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند مدلی طراحی کرده و پاسخگوی این فشارها باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نیت اتحادیه اروپایی از مطرح کردن مکرر موضوع تحریم نفتی و تشکیل جلسات در این باره، محاسبه بازخوردهای دولت در این موضوع و ارزیابی اقدامات پیشگیرانه دولت به این تحریم‌هاست.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcc.1q1a2bqoela82.html
نام شما
آدرس ايميل شما