يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 39553
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

بيش از ۳۰ هزار دانش آموز ابتدايي با مفاهيم مديريت پسماند آشنا شدند

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: بيش از ۳۰ هزار دانش آموز ابتدايي با مفاهيم مديريت پسماند در سال تحصيلي ۹۴ ـ ۹۵ آشنا شدند.
بيش از ۳۰ هزار دانش آموز ابتدايي با مفاهيم مديريت پسماند آشنا شدند
به گزارش قم نیوز، سيد عبدالله ميرابراهيمي با بيان اينكه اجراي فعاليت‌هاي آموزشي در نهادها و مراكزي كه با شهروندان ارتباط مستقيم دارند، امري اجتناب‌ناپذير و ضروري است اظهار كرد: آموزش به شيوه شهروندي مي‌تواند وسيله اجتماعي صحيحي براي نهادينه كردن يك فرهنگ عمومي باشد. 

وي با اشاره به اينكه مدرسه از مهم‌ترين مكان‌هايي است كه به واسطه آن و با يك برنامه‌ريزي درست و حساب شده مي‌توان مسائل مهم اجتماعي و فرهنگي را به دانش آموزان آموزش داد، گفت:  اهميت موضوع آموزش در مدارس به گونه اي است كه از آن به خانواده دوم ياد كرده‌اند.

ميرابراهيمي با اشاره به حضور آموزشگران مناطق هشتگانه شهري از ابتداي آذر ماه سال ۹۴ در مدارس مقطع ابتدايي سطح شهر گفت: آشنايي دانش آموزان با تعاريف پسماندهاي تر و خشك، كم حجم سازي زباله بصورت عملي و نمايشي، رطوبت‌گيري بصورت عملي و نمايشي، غرفه‌هاي پسماند در مناطق و فعاليت آنها و ناوگان جمع‌آوري سيار و ... از موضوعاتي بود كه دانش آموزان با آنها آشنا شدند.

به گفته وي، ۳۴ هزار و ۸۸۲ دانش آموز در بيش از ۱۰۰ مدرسه ابتدايي دخترانه و پسرانه از آموزش‌هاي مديريت پسماند بهره‌مند شدند .

ميرابراهيمي حضور آموزشگران و ارائه آموزش‌هاي لازم را مورد توجه قرار داد و گفت: دانش آموزان با دريافت كيسه‌هاي پلاستيكي آبي از سوي سازمان مديريت پسماند، تشويق به جمع‌آوري پسماندهاي خشك در طول يك هفته مي‌شوند و در پايان هفته هدايايي شامل كتاب و بروشور دريافت مي‌كنند.

وي خاطر نشان كرد: تعداد  ۲۵ هزار بسته فرهنگي و آموزشي شامل كتاب و سي دي آموزشي، بروشور، مداد روزنامه‌اي و ... به دانش آموزان مدارس اهدا شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcexn8x.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما