شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 39891
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

پروژه‌هاي عمراني شهرداري قم بروز رصد مي‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم با اشاره به استقرار نظام كنترل پروژه در شهرداري قم٬ گفت: با به كار گيري اين نظام٬ پروژه‌هاي عمراني و فرايندهاي تخصيص بودجه به طور دقيق رصد مي‌شود.
پروژه‌هاي عمراني شهرداري قم بروز رصد مي‌شوند
به گزارش قم نیوز، محسن رنجبر، با اشاره به اينكه پيش از استقرار نظام كنترل پروژه در شهرداري قم امكان رصد دقيق هزينه كرد رديف‌هاي بودجه در پروژه‌هاي عمراني وجود نداشت اظهار داشت: در روال عادي شهرداري بودجه‌اي را براي يك پروژه خاص مصوب مي‌كرد و تخصيص بودجه بر اساس صورت وضعيت‌هاي آماده شده٬ اتفاق مي‌افتاد و گزارش عملكرد پروژه‌هاي عمراني هم بر اساس همين قرارداد و بودجه‌هاي اختصاص يافته و ارزيابي شهودي در محل آماده مي‌شد.

وي با اشاره به اينكه سيستم كنترل پروژ تمام اقداماتي كه براي انجام آن رديف بودجه متصور است را زمان‌مند مي‌كند و نظم ويژه‌اي به كار مي‌بخشد افزود: در اين سيستم اگر قرار باشد يك بوستان احداث شود، زير اقدامات در حوزه‌هاي مختلف تملكي، طراحي و عمراني در هر فاز مشخص شده و متولي هر بخش تعيين مي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي و سرمايه‌انساني شهرداري قم ابراز داشت: در واقع سيستم كنترل پروژه انجام رديف بودجه را آنقدر دقيق مي‌كند كه كاملا مشخص است هر كاري مربوط به اين پروژه را چه كسي در چه محدوده زماني بايد انجام دهد.

معاون شهردار قم با اشاره به اينكه بر اساس سيستم كنترل پروژه اقدامات يك منطقه در قالب سه معاونت اجرايي آن مشخص مي‌شود گفت: نرم‌افزاري هم وجود دارد كه هر ماه، هر هفته يا هر روز مي‌توان از آن بازخورد گرفت و به دقت تمام اقداماتي كه قرار بوده انجام شود را نظارت كرد.

وي افزود: فاصله واقعي هر كدام از زيراقدامات مربوط به يك رديف بودجه با عملكرد برنامه‌اي در اين نرم‌افزار مشخص است كه مي‌شود به صورت ماهيانه، هفتگي و يا روزانه عملكرد بخش‌هاي مختلف را بررسي كرد.

رنجبر با بيان اينكه اين نظام موحب مي شود قسمت‌هاي مختلف مناطق شهرداري يا سازمان‌ها در طول سال مسئوليت‌هاي خود را بدانند و برايشان مشخص باشد كه در طول سال بر روي چه پروژه‌هايي كار مي‌كنند ادامه داد: در قالب اين نظام جريان نقدي هزينه‌اي پروژه‌ها هم شفاف‌سازي مي‌شود كه امكان نظارت دقيق را به مديران شهرداري، شهردار و شوراي شهر مي‌دهد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر در زمينه نظام كنترل پروژه در ابتداي كار هستيم كه در صورت عملياتي شدن كامل آن به يكي از اصول داشتن يك شهرداري استراتژي محور دست خواهيم يافت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjvoet.uqehhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما