جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 39992
منبع : پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم

آمادگی‌ اکیپ‌های راهداری‌ استان قم برای دور دوم سفرهای تابستانی

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان قم گفت: هم‌زمان با آغاز مرحله دوم سفرهای تابستانی در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، اکیپ‌های راهداری استان با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی استان استقرار یافتند.
آمادگی‌ اکیپ‌های راهداری‌  استان قم برای دور دوم سفرهای تابستانی
به گزارش قم نیوز، داود طلوعی سرپرست مدیریت راهداری استان قم فوق افزود: ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن خجسته عید سعید فطر دهها نفر عوامل راهدار در قالب 7 اکیپ ثابت و سیار ضمن اسقرار در محورهای جاده ای استان قم در کنار دیگر خادمان عرصه جاده بخصوص عوامل پلیس راه استان وظیفه تامین ایمنی جاده ای را عهده دار می باشند.

طلوعی تجهیز و آماده سازی 7 راهدارخانه و ادارات تابعه جهت ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی (نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی) به مسافران عید سغید فطر را از دیگر اقدامات این اداره کل طی ایام تعطیلات عنوان کرد و توضیح داد: اکیپ های راهداری در قالب گشت های ثابت و سیار (6 دستگاه خودرو پیکاپ و ایسوزو و 7 دستگاه انواع خودروهای نیمه سنگین و سنگین شامل لودر، گریدر و کمپرسی تیغه دار و سه دستگاه جرثقیل) با استقرار و گشت زنی در محورهای مواصلاتی جاده ای استان آماده ارائه خدمات راهداری می باشند.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: با توجه به انجام سفر از سوی هموطنان در ایام عید سعید فطر، فعالیت اکیپ های بهسازی جاده ها و راهسازی نیز در تعطیلات ویژه این عید متوقف می شود.

طلوعی، از هموطنان تقاضا کرد که در طول مسافرت، تمام نکات ایمنی را رعایت کرده و به توصیه های نیروهای پلیس راه و راهداران مستقر در جاده ها، به طور کامل توجه کنند.

وی، علت وقوع نیمی از تصادف های منجر به فوت در سال ۹۴ را انحراف به چپ و برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه با یکدیگر دانست و افزود: سرعت بالا، سبقت های غیر مجاز و بی توجهی از جمله عواملی است که زمینه ساز وقوع این حوادث شد.

طلوعی گفت: لکه گیری هندسی، لکه گیری با آسفالت سرد، روکش با آسفالت گرم و آسفالت حفاظتی، رفع نقاط پُرتصادف زود بازده، اصلاح هندسی قوس ها، اجرای شیارهای هشدار دهنده و لرزاننده، بهبود و تقویت حفاظ های کناری جاده ها، ملایم سازی شیب های شیروانی از دیگر عملیات هایی است که برای ایمن سازی راه ها در دستور کار مجموعه راهداری این استان قرار دارد.

وی  اظهار کرد: هموطنان می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ و شماره تلفن 5-36660001مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی قم ، به طور شبانه روزی از وضعیت راه های این استان آگاهی یابند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb59bf.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما