دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 40060
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی صورت گرفت

روایت عمار حکیم از تأثیر فتوای آیت‌الله سیستانی در تقویت جبهه مقاومت عراق/ نیاز چالش‌های موجود در عراق به ارائه گزارش و کسب نظر مراجع تقلید

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: پس از فتوای آیت‌الله سیستانی بسیاری از خاک عراق باز پس گرفته شد و امروز شرایط عراق بسیار مناسب‌تر از گذشته است.
روایت عمار حکیم از تأثیر فتوای آیت‌الله سیستانی در تقویت جبهه مقاومت عراق/ نیاز چالش‌های موجود در عراق به ارائه گزارش و کسب نظر مراجع تقلید
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم عصر دیروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، با بیان اینکه چالش‌های موجود در عراق نیازمند ارائه گزارش و کسب نظر مراجع تقلید است، اظهار کرد: امروز چالش‌های متعددی در عراق وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه ورود داعش به عراق مشکلات این کشور را تشدید کرده است، افزود: ورود داعش به عراق از دو سال گذشته معضلات فراوانی را در این کشور ایجاد کرده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه داعش درصدد بر‌هم‌زدن ساختارهای سیاسی در عراق بوده است، افزود: گروه‌های تروریستی داعش به سرعت از دو سال گذشته پیشروی زیادی در خاک این کشور داشتند و حتی قریب به 40 درصد خاک این کشور را نیز تصرف کردند اما همراهی مردم از پیشروی آنها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به پیشروی نیروهای داعش تا مرز بغداد گفت: فتوای آیت‌الله سیستانی و در پی آن تشکیل گروه‌های مقاومت مردمی در جلوگیری از پیشروی نیروهای داعش بسیار مؤثر بود و روحیه نیروهای ارتش را برای مقابله با داعش تقویت کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به سازماندهی مجدد نیروهای نظامی عراق پس از فتوای آیت‌الله سیستانی تصریح کرد: پس از این امر بسیاری از خاک عراق باز پس گرفته شد و امروز شرایط عراق بسیار مناسب‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به وضعیت فعلی و تحولات عراق خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها شهر موصل و بخشی از حومه آن در اختیار داعش باقی‌مانده که نیروهای نظامی سعی در بازپس‌گیری این منطقه دارند.

عمار حکیم خاطرنشان کرد: حوادث اخیر در مدینه و استانبول نمونه‌ای از اقداماتی است که داعش برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه جهانی انجام داده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjyyex.uqeymzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما