شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 40182
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پژوهش و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا خبر داد

راه‌اندازی مرکز تخصصی فرهنگ جهاد

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا از راه‌اندازی مرکز تخصصی فرهنگ جهاد خبر داد.
راه‌اندازی مرکز تخصصی فرهنگ جهاد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدباقر نادم  با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی فرهنگ جهاد از سال گذشته اظهار کرد: اکنون تدوین سرفصل‌های آموزشی برای جذب دانش‌پژوه در مقطع سطح سه حوزه علمیه قم در این مرکز در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های پژوهشی برای منابع علمی و حوزوی در موضوع جهاد تشکیل شدند که براساس مبانی قرآنی و روایی از فقه شیعه بحث جهاد را تألیف و تدوین می‌کنند.

معاون پژوهش و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا جهاد اسلامی و جهاد تکفیری را از جمله مباحث کاربردی ذکر کرد و افزود: تیم‌های پژوهشی در سه موضوع تبلیغ و روش‌های روایتگری جهاد و شهادت،‌ معارف انقلاب و دفاع مقدس و مبانی جهاد و شهادت به تألیف می‌پردازند.

نادم با اشاره به فعالیت ویژه در زمینه شهدای مدافع حرم گفت: این شهدا مظلوم بودند، بنابراین در حال تألیف کتابی برای راویان دفاع مقدس در حوزه شهدای مدافع حرم هستیم تا بتوانند روایت‌گری داشته باشند.

وی یادآور شد: ابهامات و شبهات پیرامون دفاع از حرم، ضرورت رفتن به سوریه، راهکارها و نمونه‌های روایتگری به همراه خاطرات و اشعار از مباحث دیگر این کتاب است.

معاون پژوهش و مطالعات راهبردی مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: مباحث لازم برای روایتگری در زمینه شهدای مدافع حرم در این اثر تبیین می‌شود که در آینده در اختیار راویان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس و انقلاب به اذعان اکثر دانشمندان و متفکران جهان تحولی در بین ادیان ایجاد کرد، گفت: این اعتقاد وجود دارد شهادت عنصری است که در واقعه‌ای بزرگ تأثیرگذار بود، امروز در قرن 21 و عصری که بحران هویت و الگو داریم، بالاترین و تأثیرپذیرترین الگو، شهادت است.

نادم خاطرنشان کرد:‌ شهدا نمونه‌های عینی معارف دینی هستند و نسخه عملی دین و معارف اسلامی را اثبات کردند، بنابراین معارف دین به عنوان نمونه‌ها و الگوهای عینی برای جوانان است، بنابراین اساس کار در مؤسسه سیره شهدا استخراج پیام‌ها و معارف دینی از بستر انقلاب و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcewz8e.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما