پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 40349
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

نقطه‌يابي براي ايجاد پاركينگ‌هاي كوچك در هسته مركزي شهر

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: سعي داريم فضاهايي را در هسته مركزي شهر مشخص كرده و پاركينگ‌هايي با ظرفيت ۵۰ تا ۱۵۰ خودرو در آنها ايجاد كنيم.
نقطه‌يابي براي ايجاد پاركينگ‌هاي كوچك در هسته مركزي شهر
به گزارش قم نیوز، عليرضا خاكي با اشاره به مشكل پاركينگ در هسته مركزي شهر و محدوده حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار كرد: در اين زمينه ضمن توسعه پاركينگ‌هاي بزرگ شهري كه در سال‌هاي اخير در دستور كار قرار گرفته سعي داريم پاركينگ‌هاي كوچك را نيز توسعه دهيم.

وي با تاكيد بر اينكه ساماندهي و بررسي وضعيت پاركينگ صحن شرقي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در دستور كار قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: اين پاركينگ در حال حاضر به صورت سطحي استفاده مي شود كه سعي داريم طرحي براي ساماندهي يا ايجاد پاركينگ در اين محل ارائه كنيم.

خاكي با اشاره به وضعيت پاركينگ ميدان روح الله و زمينه و بستر توسعه اين پاركينگ خاطرنشان كرد: طرح هاي ساماندهي و حتي احداث پاركينگ طبقاتي در اين محل در حال بررسي است تا بتوان بخشي از اين ظرفيت را به صورت پاركينگ پرتعداد در اختيار شهر قرار داد.

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از نقطه يابي براي احداث پاركينگ‌هاي كوچك در هسته مركزي شهر خبر داد و افزود: در اين زمينه سعي داريم فضاهايي را براي ايجاد پاركينگ‌هايي با ظرفيت ۵۰ تا ۱۵۰ خودرو در محدوده مركز شهر مشخص كنيم تا به استعداد توقف و پارك در هسته مركزي اضافه شود.

وي تصريح كرد: البته در اين زمينه مشكلاتي در تملك وجود دارد كه اگر رينگ اول خيابان استاد فقيهي آماده شود اين پاركينگ ها در محدوده آنها ايجاد مي شود.

خاكي با تاكيد بر اينكه امكان تعبيه پاركينگ براي تمام زائران در هسته مركزي شهر وجود ندارد، گفت: بايد بستري فراهم شود تا خودروي زائران در پاركسوارها پارك شده و آنها به هسته مركزي شهر منتقل شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjhtex.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما