جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 40366
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجلس شورای اسلامی:

برای روستاها شناسنامه اقتصادی تهیه شود/حل مشکل فرودگاه قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید ستادی با عضویت برخی از نهادها همچون جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و ... تشکیل شده و نسبت به ایجاد شناسنامه اقتصادی برای روستاها اقدام کنند.
برای روستاها شناسنامه اقتصادی تهیه شود/حل مشکل فرودگاه قم
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با مردم و خانواده شهدای روستای ابرجس، بیدهند و کرمجگان وضعیت روستاهای قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بازدیدهای زیادی را در طول یک سال اخیر از روستاهای قم داشته‌ام و مسأله‌ای که مشخص است خالی شدن روستاها از سکنه است.

وی گفت: ‌باید با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی نسبت به حفظ ماندگاری مردم در روستاها و جلوگیری از مهاجرت اهتمام داشت و در این خصوص به دنبال اجرای طرحی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ستادی با عضویت برخی از نهادها همچون جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و... تشکیل شده و نسبت به ایجاد شناسنامه اقتصادی برای روستاها اقدام کنند، افزود: باید ظرفیت‌های روستاها شناسایی شده و همچنین زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشخص شود و به کسانی که در روستاها سرمایه‌گذاری می‌کنند تسهیلات بانکی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از روستاها امکانات زیربنایی مهیا شده ولی فقدان چرخه اقتصادی منجر به مهاجرت روستاییان شده است، اضافه کرد:‌ در خصوص تامین گاز و آب مورد نیاز روستاهای استان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا جلوی مهاجرت از روستاها گرفته شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه بین نخبگان ملی و نخبگان استانی باید ارتباط شکل گیرد، افزود: در شرایط کنونی ارتباطی بین نخبگان ملی و استانی وجود ندارد و این در حالی است که باید بین حوزه‌های کارشناسی مجلس و قانون‌گذاری و همچنین جامعه نخبگان ارتباط لازم برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه قم بعد از انقلاب از نظر جمعیت رشد بسیاری داشته است گفت: این شهر در حوزه شهرسازی نیز توسعه داشته ولی در عرصه شرایط اقتصادی و تولید ثروت اقدامات لازم صورت نگرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به وضعیت اجرای پروژه مترو در قم اشاره کرد و یادآور شد: شهر قم در آینده با مشکلات ترافیک، آلودگی هوا و حمل و نقل روبه‌رو خواهد بود و از همین رو اجرای مترو می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.

وی با اشاره به مشکلات و بدهی‌های شهرداری قم اظهار کرد: به دنبال حل مشکلات شهر قم و بدهی‌های شهرداری هستیم تا عمران و آبادانی شهر با سرعت بیشتری دنبال شود.

لاریجانی به اجرای پروژه قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی در دست اجرا است و تا سه سال دیگر به اتمام خواهد رسید.

وی به وضعیت احداث فرودگاه قم اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص فرودگاه نیز مشکلات و موانعی وجود داشت که راه حل‌هایی مشخص شده و شهر قم با توجه به جمعیت زیاد و حضور زائران از اقصی نقاط کشور و همچنین کشورهای اطراف، فرودگاه فعالی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی به وضعیت بیکاری در این استان اشاره کرد و گفت: با تقویت سرمایه گذاری در بخش صنعت شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciqpa5.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما