يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 4042
سرمایه گذار نروژی:

قم از ظرفیت های ویژه اقتصادی برخوردار است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شركت استورویك نروژ گفت: استان قم از ظرفیت ها و توانمندی های ویژه اقتصادی برخوردار است و سرمایه گذاری در این استان می تواند با موفقیت همراه باشد.
قم از ظرفیت های ویژه اقتصادی برخوردار است
به گزارش قم نیوز، پیتر اندر شورد شنبه شب در حاشیه برگزاری جلسه هم اندیشی مسوولان استان با مدیران شركت استورویك نروژ در گفتگو با ایرنا افزود: وجود زیرساخت های مناسب و نزدیكی به بازارهای كلانشهرهای ایران از جمله ویژگی های بالقوه اقتصادی در استان قم است.

وی با بیان اینكه ایران كشوری پهناور و در زمینه مصرف ماهی و آبزیان دریایی نیازمند فعالیت های بیشتر است خاطرنشان كرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در ایران به ویژه استان قم، طرح آبزی پروری در مجموعه های گلخانه ای می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

مدیرعامل شركت استورویك كه در زمینه پرورش آبزیان در سیستم های بسته بیش از ۲۵ سال سابقه دارد اظهار داشت: این طرح پیش از این در كشورهایی نظیر روسیه، اكراین، برزیل، مكزیك و بنگلادش انجام شده و با موفقیت همراه بوده است.

وی اجرای این طرح در استان قم را با توجه به ویژگی های منحصر بفرد آن مناسب ارزیابی كرد و گفت: مسوولان و دست اندركاران بخش های تجاری و كشاورزی استان قم تا كنون استقبال خوبی از این پروژه داشته و مذاكرات خوبی انجام شده است لذا امیدواریم هرچه سریعتر این طرح به مرحله اجرا برسد.

استان قم با وجود مشكلات اقلیمی و كمبود منابه آبی از جمله استانهای فعال كشور در زمینه ایجاد گارگاهها ی پرورش ماهی است، هم اكنون حدود ۳۰۰ استخر دومنظوره پرورش ماهی در قم فعال است كه ۵۰ مورد از این استخرها سردابی و مابقی گرمابی است .

این استان در تولید ماهی های گرمابی در استخرهای ذخیره آب كشاورزی رتبه هفتم و در تولید ماهی قزل آلا در استخرهای خرد ذخیره كشاورزی رتبه هشتم كشور را دارا می باشد.

ماهی كپور معمولی، آمور، فینو فاگ، قزل آلا، رنگین كمان از جمله ابزیانی است كه در قم پرورش داده می شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.abaurhbg5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما