دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : 4078
سرلشکر رحیم صفوی:

بهره‌گیری کشورهای منطقه از مدل انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه انقلاب مردم ایران و نحوه ساقط کردن رژیم پهلوی الگویی برای کشورهای جهان شد، گفت: تونس و مصر با الگوگیری از مدل انقلاب اسلامی توانستند دیکتاتورهای خود را ساقط کنند.
بهره‌گیری کشورهای منطقه از مدل انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی
به گزارش قم نیوز، سردار یحیی رحیم صفوی یکشنبه شب در همایش مهدویت که با حضور گسترده علما و مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) به عنوان مرجع عالیقدر جهان تشیع و اسلام در ایران به پیروزی رسید و حکومت به نام جمهوری اسلامی شکل گرفت، اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۰ سال از عمر این حکومت می‌گذرد و در جنگ هشت ساله تحمیلی هم به پیروزی رسیده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از دل تفکر شیعه و اعتقاد به مهدویت و وجود حضرت مهدی(عج) تشکیل شده است، تصریح کرد: این حکومت به جهان شرق و کمونیسم که می‌گفتند دین باعث نزول ملت‌هاست و غربی‌ها که می‌گفتند دین از سیاست جداست ثابت کرد این فرضیه‌ها باطل است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ۳۳ سال در تمام معادلات جهانی و منطقه‌ای نقش ایفا کرده است، افزود: علاوه بر پیروزی انقلاب اسلامی چند حادثه مهم دیگر نیز همچون تشکیل دولت و پارلمان شیعی در عراق، ساقط شدن دولت دیکتاتور این کشور و تشکیل قانون اساسی این کشور بر اساس اسلام محقق شده است.

صفوی ادامه داد: اکنون ایران روابط صمیمی با عراق دارد و تشکیل حکومت شیعی در عراق دومین ضربه‌ای بود که به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها وارد شد و پیوند ایران و عراق یک پیوند استراتژیک است.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی شیعیان و حزب الله لبنان در جنگ ۳۳روزه با اسرائیل غاصب سومین ضربه‌ای بود که به غربی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها وارد شد و لرزه بر اندام آنها انداخت، اضافه کرد: طی ۷۰ سال گذشته هر جنگی که اعراب با اسرائیل داشتند، شکست می‌خوردند در حالی که تنها جنگی که اسرائیل شکست خورد در مقابل حزب الله لبنان بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: ایران اسلامی به دلیل اعتقاد به حضرت مهدی(ع)، وجود حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید که کانون ترویج مکتب تشیع و حضرت مهدی موعود هستند تبدیل به یک کانون مستقل شده و اکنون توانسته است شیعیان جهان را در کشورهای مختلف مورد تاثیر قرار دهد.

صفوی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی که در کشورهای مصر و تونس آغاز شد و مردم حکومتشان را سرنگون کردند، تصریح کرد: مردم ایران با دعوت امام خمینی علیه رژیم شاهنشاهی قیام کرده و در نهایت این رژیم را سرنگون کردند و امروز شاهد هستیم که همان مدل را مردم مصر برای ساقط کردن حسنی مبارک دیکتاتور استفاده کرده و آن را سرنگون کردند و همین مدل در کشور بحرین و یمن در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه مکتب تشیع و اعتقاد به حضرت مهدی(ع) تبدیل به حکومت شده است و این الگویی برای مسلمانان جهان برای رسیدن به استقلال و آزادی است، اظهار کرد: این الگو در حال تکرار شدن است و اگر بتوانیم کشور خود را به عنوان کشور اسلامی که مردم آسایش و رفاه داشته داشته و اعتقادات اسلامی دارند و کشوری پیشرفته‌ای به همه دنیا عرضه کنیم، برای کشورهای دیگر الگویی بی‌بدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.0nyk49nwa5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما