جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 40886
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم:

69 هکتار از قم سکونت‌گاه غیررسمی است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: 69 هکتار از مساحت قم به سکونتگاه‌های غیر رسمی اختصاص دارد که 17 هزار نفر جمعیت در آنها ساکن هستند و برای جایگزینی آنها 30 هکتار زمین اختصاص داده شده که تاکنون در اختیار شهرداری قرار نگرفته است.
69 هکتار از قم سکونت‌گاه غیررسمی است
به گزارش قم نیوز،  مرتضی سقائیان‌نژاد عصر امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه(ص) برگزار شد، با تاکید بر اینکه بافت فرسوده شهر قم یکی از مشکلات اصلی این شهر است، اظهار کرد: بافت فرسوده مصوب قم هزار و 74 متر هکتار است که 700 هکتار دیگر به این آمار اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده قم ویژگی‌های خاصی دارد، اضافه کرد: مراکز مهمی از جمله حوزه‌های علمیه در بافت فرسوده شهری قم فعالیت دارند و نزدیک به 616 میلیارد تومان پروژه در این بافت تعریف شده که 13 میلیارد تومان آن توسط شهرداری دنبال می‌شود.

شهردار قم از آغاز ساماندهی و احیای برخی از محورهای شهری در قم یاد کرد و گفت: بخش خصوصی بدون نگاه درآمدزا در منطقه بافت فرسوده حضور نمی‌یابد به همین علت تا زمانی که متولی بافت فرسوده تعیین نشود شاهد نابسامانی در این بافت هستیم.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن، نمایندگان مردم قم در مجلس و بنیاد مستضعفین نقش مهمی در اصلاح بافت فرسوده شهری دارند، تصریح کرد: کمیته رفع مشکلات بافت فرسوده استان قم باید مشکلات این حوزه را به شیوه مطلوب دنبال کند.

سقائیان‌نژاد از قم به عنوان یکی از شهرهای مهاجرپذیر نام برد و ادامه داد: 16.3 درصد از مهاجرت کشور مربوط به قم بوده و 69 هکتار از مساحت قم به سکونت‌گاه‌های غیررسمی اختصاص دارد که 17 هزار نفر جمعیت در آنها ساکن هستند و برای جایگزینی آنها 30 هکتار زمین اختصاص داده شده که تاکنون در اختیار شهرداری قرار نگرفته است.

وی از سکونت 350 هزار نفر در منطقه پردیسان یاد کرد و ادامه داد: برنامه مشخصی برای رفع مشکلات این منطقه در دستور کار قرار گرفته است؛ بلوار مرجعیت خارج از محدوده شهرداری بوده اما شهرداری 200 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه تکمیل کمربند فضای سبز شهری باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، اضافه کرد: تحقق این امر سبب افزایش توریسم‌پذیری قم می‌شود؛ سال جاری آسفالت‌کاری محورهای شهری با 300 هزار تن آسفالت در حال پیگیری است که امیدواریم مسؤولان در تامین این میزان آسفالت مشارکت مطلوبی داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfvcdj.w6dxcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما