شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 40905
منبع : خبرگزاری تسنیم

پیگیر الحاق دلیجان و محلات به قم هستیم/مردم هر ۲ شهر خواهان پیوستن به قم هستند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس گفت: نماینده این دو شهر، شورای شهر و مردم دلیجان و محلات خواهان پیوستن به قم هستند و ماهم پیگیر ملحق‌کردن این شهرها به قم هستیم.
پیگیر الحاق دلیجان و محلات به قم هستیم/مردم هر ۲ شهر خواهان پیوستن به قم هستند
به گزارش قم نیوز،  احمد امیرآبادی  یکی از مشکلات استان قم را تک شهرستان بودن دانست و اظهار داشت: یکی از شاخص‌های تعلق بودجه‌های کشوری موقعیت جغرافیایی، وسعت و تعداد شهرستان‌های یک استان است که قم به علت تک شهرستان بودن نتوانسته آن‌چنان‌که بایدوشاید در ساختار کشوری جایگاه خود را کسب کند.

وی بابیان اینکه صحبت‌هایی در دولت قبل با وزارت کشور درباره ملحق شدن دلیجان و محلات به قم شده بود، خاطرنشان کرد: این موضوع تا حدودی پیش رفت که دولت یازدهم در آغاز فعالیتش هرگونه تغییرات در تقسیمات کشوری را متوقف کرد که اخیراً آقای لاریجانی رئیس مجلس این تصمیم دولت را باطل اعلام کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نماینده این دو شهر، شورای شهر و مردم این شهرها خواهان پیوستن به قم هستند که مخالفت دو نماینده دیگر استان مرکزی برای پیوستن آن‌ها به قم مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی به برگزاری با جلساتی با نوبخت رئیس سازمان برنامه‌ریزی کشور اشاره کرد و گفت: ما در این جلسات درخواست کرده‌ایم استان قم از نظر ساختاری بررسی مجدد شود و نوع عضویت کارکنان قم و ردیف سایر هزینه‌ها تغییر یابد.

امیرآبادی افزود: متأسفانه هزینه‌هایی که باید بابت تکریم ارباب‌رجوع هزینه شود به علت نبود ساختار مناسب به‌منظور اضافه‌کاری کارکنان و هزینه‌های دیگر پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmwnk.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

حسين زاده
سلام. بنده در اين باب اصولاً حرفم اين است كه چرا بعضي دوستان اين شكل كنوني تقسيمات ما را طلسم و تابو مي دانند و نه خود جرأت دارند به آن دست بزنند و نه به ديگران اجازة اين كار را مي دهند؟ آقا، در عهد رژيم ستمشاهي نسبت به تقسيمات كشور ما كاستي هايي انجام گرفت كه لابد من و شما به آنها واقفيم. حالا چرا نبايد آن كاستيها بررسي شده و برطرف شوند؟ آيا خداي نكرده منتظريم هان رژيم پهلوي به اين مملكت برگردد و اين كاستي ها و معايب را برطرف كند؟ ضمناً مركزيت استان يك امتياز نيست بلكه مسئوليت است. شكل تقسيمات داخلي ايران هم بايد با توجه به اصول و تعاريف جغرافيائي رديف شود. حال آيا اين وضع كنوني، كاملترين حالت ممكن است؟ آيا اگر آيندگان ما را نسبت به اين كوتاهي ها و ناآگاهي ها زير سؤال ببرند، ما آنوقت جوابگو خواهيم بود؟ بابا، قاجاريان شكل حاكميتي كشور ما را ناقص كردند. پهلوي ها هم مرزبندي داخلي مملكت ما را ناقص كردند. آيا ما جسارتاً بوق تشريف داريم كه اين نقص و معايب را متوجه نيستيم و برطرف نمي كنيم؟ آقا، آن دوست كه مانع پيشرفت و رفع معايب ما ميشود دوست ما نيست.دشمن ماست به لباس دوست. ها؟ سعدي چه خوش ميگويد: دشمن دانا بلندت ميكند- بر زمينت مي زند نادان دوست. البته من قمي نيستم. اصلاً مازندراني ام، اما كلّيت موضوع را متوجّهم. التماس دعا.
حسين زاده
سلام. بنده در اين خصوص نظر خوبي دارم اميدوارم مقبول افتد. استان اراك تبديل به استان فراهان شود (كه نام تاريخي و جامع است) با اين شهرستانها: اراك؛ آشتيان؛ فرمهين؛ كميجان؛ خنداب؛ شازند؛ خمين و محلات. دو منطقة كارچان-ابراهيم آباد و ساروق- ميلاجرد نيز شهرستان شدني اند. لذا محلات تابع اراك است و براي سهولت ارتباطش با اراك، مسير محلي اراك (شهسواران) به عيسي آباد و محلات تقويت شود. قم نيز به استان جامعي تبديل شود شامل اين شهرستانها: قم؛ كاشان؛ آران؛ دليجان؛ تفرش؛ ساوه و زرنديه. مناطق غرق آباد- نوبران ساوه، خشكرود- خرقان زرنديه، كهك و نيز دشت مسيلة قم نيز شهرستان شدني اند. نام كهك هم به مناسبت حضور ملاصدراي شيرازي در آن شهر به صدراشهر تغيير يابد. فعلاً همين تقسيمات پيشنهادي شكل بگيرد تا اطلاع بعدي. اصفهان نيز بخاطر از دست دادن كاشان و آران لطفاً ناراحت نباشد. جبران خواهد شد إن شاءالله. ضمناً با اين تعريف، تقسيمات كشور ما در اين منطقه مرتب و منسجم خواهد شد يعني اصول جغرافيائي تقسيمات كشوري رعايت خواهد شد. آيا امثال اراك و اصفهان از ترتيب و انسجام تقسيمات كشور و رعايت اصول آن ناراحت خواهند شد؟ التماس دعا.