چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 41043
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

سران قوا از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی راه انبیای الهی است، گفت: امیدواریم سران قوا در کنار یکدیگر باشند و برای تحقق اهداف نظام از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.
سران قوا از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با محمدباقر الفت معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که در سالن محراب حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از اولویت‌های جامعه اسلامی است، اظهار کرد: آسیب‌ها و بسترهای ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه بسیار است به همین علت علمای دینی روش‌های برخورد با این آسیب‌ها و اصلاح آسیب‌زدگان را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه دین‌داری مردم یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی است، اضافه کرد: با تقویت این ویژگی می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات کشور را رفع کرد زیرا در دین مبین اسلام پرهیز از ناهنجارها مورد تاکید قرار گرفته است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه دین مبین اسلام روش‌های مطلوبی را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مطرح کرده است، تصریح کرد: امر ازدواج آسیب‌زدا بوده و می‌تواند انسان را در مسیر کمال رشد دهد به همین علت در روایات دینی از این اقدام به عنوان تکمیل کننده نیمی از دین یاد شده است.

وی رسیدن مردم به تقوا را نیازمند رفاه دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف جامعه اسلامی باید در کنار مردم قرار گیرند و با رفع مشکلات مختلف در حوزه اقتصادی برای مشکلات حوزه اجتماعی هم برنامه مشخصی تدوین کنند.

آیت‌الله سعیدی بر معرفی آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: انسان به دنبال کمال و مقامات است چراکه بدون این احساس ثابت می‌ماند اما برای رسیدن به کمال باید از مسیر انبیای الهی گذر کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی راه انبیای الهی است، اضافه کرد: امیدواریم مسؤولان قدر یکدیگر را دانسته و سران قوای سه‌گانه در کنار یکدیگر باشند و برای تحقق اهداف نظام از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbfgba.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما