سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 41192
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی استان قم خبر داد

برنامه استان قم برای گسترش صادرات به آسیای میانه

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت:‌ اخیرا گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه را در دستور کار داریم و قرار است که در نمایشگاه‌های کشورهای آسیای میانه حضور پیدا کنیم.
برنامه استان قم برای گسترش صادرات به آسیای میانه
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی امروز با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان قم اظهار کرد: در استان ظرفیت خوبی برای صادرات به عراق وجود دارد و تعداد زیادی از اتباع عراقی در استان قم زندگی می‌کنند. بسیاری از کارخانه‌داران استان قم به زبان عربی مسلط هستند و به صورت روزانه با این کشور ارتباط دارند و کالاهای استان قم دیگر به صورت سنتی صادر نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد:‌ کالاهای استان قم به صورت روزانه در قالب کانتینرها به عراق صادر می‌شود. قم بازار عراق را پیدا کرده است و کالاهای مختلف از جمله مواد غذایی به صورت روزانه از استان قم به عراق و افغانستان صادر می‌شود.

وی در خصوص گسترش روابط اقتصادی با چین تصریح کرد:‌ اخیرا در سفری که با استاندار قم به چین رفتیم، در این کشور کالاهای خودمان را عرضه کردیم. فرش ابریشم قم در کشور چین بازار پیدا کرده و یکی از بازارهای اصلی خرید فرش ابریشم در جهان در کشور چین است. ما امکان صادرات انواع کالاها از جمله فرش ماشینی، فرش دستباف، شکلات و کالاهای دیگر به چین را داریم.

خاکی با اشاره به ظرفیت‌های صادرات به چین گفت: به دنبال این هستیم که استان گنسوی چین به پایگاهی برای صادرات کالاهای استان قم به استان‌های دیگر چین تبدیل شود،‌ تاجران استان گنسوی چین به قم هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد:‌ استان قم، نمایشگاه دائمی در استان گنسوی چین دارد و هیأت‌های مختلف برای گسترش روابط بین این دو استان مدام در رفت و آمد هستند. طی روزهای آتی یک نمایشگاه کشاورزی در چین برگزار می‌شود و بعد از آن هم یک هیأت اقتصاد چینی برای تبادل کالاهای مواد غذایی حلال به قم می‌آید و بحث مواد حلال برای تاجران چینی جذابیت دارد.

وی در خصوص گسترش روابط اقتصادی با آسیای میانه تصریح کرد: اخیرا گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه را در دستور کار قرار داریم و قرار است که در نمایشگاه‌های کشورهایی همچون قزاقستان،‌ ترکمنستان و تاجیکستان حضور پیدا کنیم و در این نمایشگاه‌ها بازاریابی داشته باشیم. هم اکنون به کشور قزاقستان کالاهای بسیاری همچون فرش ماشینی و مصنوعات پلاستیکی مختلف را صادر می‌کنیم.

خاکی با اشاره به روابط اقتصادی با تایلند گفت: به دنبال گسترش روابط با یکی از استان‌های مسلمان نشین تایلند هستیم و قرار است که نمایشگاه سه جانبه ایران، چین و تایلند در آینده در استان مسلمان نشین آیوتایای تایلند برگزار شود تا این نمایشگاه مقدمه‌ای برای توسعه تجارت بین شهر قم و تایلند باشد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد:‌ در سفر اخیر استاندار قم به استان گنسوی چین شاهد فعالیت تاجران مسلمان و شیعه چینی در این استان بودیم که این تاجران کالاهای استان قم از جمله فرش را در استان گنسو عرضه می‌کردند و صادرات کالاهای مختلف از استان قم به چین نشان دهنده توسعه این استان است.

وی در خصوص وعده‌های دولت برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان استان قم خاطرنشان کرد: ما به 6 ماهه دوم سال 95 امیدواریم تا دولت تسهیلات ارزان قیمت را به واحدهای تولیدی استان قم تزریق کند. اگر این کار صورت بگیرد و واحدهای تولیدی استان توان تولید را داشته باشند، اشتغالزایی خوبی در استان قم به وجود می‌آید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgxq9t.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما