دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 4124

از نمایشگاه های کتاب تمرکززدایی شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: حوزه نشر کشور تنها به تهران و قم محدود نمی شود و باید در معرفی میراث مکتوب به مردم، تمرکززدایی را مورد نظر قرار داد.
از نمایشگاه های کتاب تمرکززدایی شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های کتاب برای آشنایی مردم با محصولات تولید شده در حوزه نشر در جامعه بسیار مفید و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اینگونه نمایشگاه های میراث مکتوب یک جامعه را در یک مکان جمع کرده و افراد آن جامعه را به بهره گیری از آن دعوت می کنند.

سردبیر نشریه آیینه پژوهش اضافه کرد: همچنین از این نظر که با مراجعه به نمایشگاه کتاب می توان به حجم زیادی از آثار دسترسی پیدا کرد، برگزاری این نمایشگاه ها می تواند بسیار مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استان های دورافتاده کشور ناشران خوبی وجود دارند، افزود: باید از نمایشگاه های کتاب در استان قم تمرکز زدایی شود و این نمایشگاه ها فقط به حضور ناشرانی از قم و تهران محدود نشوند.

مهدوی راد یادآور شد: کسانی که در شهر قم زندگی می کنند، به کتب ناشران قمی و تهرانی دسترسی دارند اما از کتب ارزشمندی که در دیگر استان ها منتشر می شود، بی بهره هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهل کتاب باید بدانند که مولفان بسیار ارزشمندی در حوزه های علمیه و دانشگاه های شهرهایی مانند شیراز، رشت و اصفهان وجود دارد و حوزه نشر کشور تنها به تهران و قم محدود نمی شود.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdcc.iq0a2bqs0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما