شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 12380
رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم خبر داد

اجرای طرح بسته‌بندی کتاب در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم از اجرای طرح بسته بندی کتاب‌ با حمایت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد.
اجرای طرح بسته‌بندی کتاب در قم
به گزارش قم نیوز، جهانگیر رضایی با بیان اینکه نوسازی صنعت چاپ گام مهمی در کیفی سازی تولید است، اظهار داشت: فرآیند نوسازی تجهیزات چاپخانه داران، لیتوگراف‌ها و صحاف‌ها تأثیر بسزایی در ارتقا کیفی محصولات و تولیدات دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح نوسازی تجهیزات چایخانه داران و صنایع وابسته به چاپ و انتشار کتاب از دو سال گذشته آغاز شده و همچنان پیگیری می‌شود.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم ادامه داد: در حال حاضر نیز تعداد زیادی از چاپخانه داران، لیتوگرافی‌ها و صحاف‌ها تجهیزات خود را بر اساس معیارهای تعریف شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد نوسازی کرده و دستگاه‌هایی مطابق با علم و تکنولوژی روز خریداری کردند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت هزار و ۲۵۰ ناشر در سطح استان قم و ظرفیت بالای فرهنگی و چاپ و نشر در این استان، خواستار راه‌اندازی یک نمایشگاه دائمی کتاب و محصولات فرهنگی در قم شد.

رضایی اضافه کرد: با وجود این حجم از ناشرین بزرگ و برجسته در حوزه چاپ و نشر در سطح استان قم، دیگر استان‌ها و کشورهای اسلامی به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی تنها ۱۵۰ ناشر امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند.

وی یادآور شد: این افراد از مسئولان انتظار دارند تا شرایط و امکانات سخت افزاری را برای حضور بیشتر این فعالان فرهنگی مهیا کنند و این امر جز با احداث یک فضای نمایشگاه دائمی و استاندارد قابل اجرا نخواهد بود.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم در ادامه از اجرای طرح بسته بندی کتاب‌ها در صنعت چاپ خبر داد و افزود: با اجرای این طرح می‌توان علاوه بر محافظت بیشتر از کتاب‌ها، ماندگاری آنها را نیز افزایش داد.

رضایی تصریح کرد: این طرح با حمایت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdzs0f.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما