دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 4126

نمایشگاه ها به جذب جوانان اهتمام داشته باشند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قم گفت: بهتر است نمایشگاه های کتاب در استان قم به عرضه کتب حوزوی اکتفا نکنند و با عرضه کتب در زمینه های مختلف زمینه جذب جوانان را فراهم سازند.
نمایشگاه ها به جذب جوانان اهتمام داشته باشند
به گزارش قم نیوز، علی رمضانی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم ابراز داشت: نظم و انضباط و آرامشی که امسال در نمایشگاه کتاب استان قم حاکم است نسبت به سال های گذشته، بسیار شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: از لحاظ کمی و کیفی نیز این نمایشگاه بسیار خوب است و از سال های پیش پربارتر به نظر می رسد.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قم افزود: اگر دست اندرکاران نمایشگاه بتوانند امکاناتی برای جستجوی کتاب مورد نظر در نمایشگاه را با استفاده از نرم افزارهایی که در بازار نیز موجود است به وجود بیاورند، مطمئنا کسانی که به دنبال یک کتاب یا مولف خاص هستند، بدون فوت زمان به هدف خود می رسند.

وی با اشاره به ضرورت وارد شدن نمایشگاه های کتاب استان قم در حوزه های مختلف مانند علوم فنی و مهندسی، اظهار داشت: با توجه به این نکته که در شهر قم دانشگاه صنعتی و مادر وجود دارد، جوانان نیاز به مکانی برای عرضه کتب دانشگاهی علمی و فنی دارند.

رمضانی عنوان کرد: بهتر است نمایشگاه های کتاب در استان قم به عرضه کتب حوزوی اکتفا نکنند و با عرضه کتب در زمینه های مختلف زمینه جذب جوانان را فراهم سازند.

وی راه های تشویقی مانند اعطای بن کتاب، برگزاری نمایشگاه و اطلاع رسانی صحیح حوزه نشر را از راه های موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی ذکر کرد و افزود: فرهنگ سازی در این زمینه می تواند نقش موثری در بهبود وضعیت کتابخوانی داشته باشد.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قم گفت: باید تمهیداتی بیاندیشیم تا کودکان و نوجوانان قبل از جذب شدن به رسانه های تصویری، با کتاب مانوس شوند تا فرهنگ کتابخوانی در کشور نهادینه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلویزیون، ماهواره و اینترنت قوه خلاقیت و قدرت تفکر را از فرزندان ما گرفته و آنها را هرچه بیشتر از کتاب دور می کند، به همین سبب فرهنگ سازی در حوزه کتابخوانی باید از سنین کودکی آغاز شود.

انتهای پیام/110
https://qomnews.ir/vdce.w8ebjh8zp9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما