سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 4135

نخبگان جهان اسلام از بیداری اسلامی حراست کنند

قم نيوز : قم نیوز: رییس پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعة المصطفی العالمیه گفت: بر تمام نخبگان جهان اسلام واجب است که از خیزش‌های اسلامی منطقه با تغذیه معنوی و محتوایی آنان حراست کنند.
نخبگان جهان اسلام از بیداری اسلامی حراست کنند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مهدی امیدی با بیان اینکه موج نخست بیداری اسلامی را سید جمال اسدآبادی و شاگردانش رقم زده‌اند، اظهار داشت: وی مسئله استبداد و استعمار را به طور برجسته مطرح کرده و وحدت مسلمانان را برای مقابله با این پدیده‌‌ها به عنوان راهکار و راهبرد ارائه داد.

وی ادامه داد: موج دوم بیداری اسلامی بر اساس اقدامی که ملت مسلمان ایران انجام داد و انقلاب بزرگی را ایجاد کرد، با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت.

رییس پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: موج سوم بیداری هم اکنون در کشورهای عربی منطقه رخ داده و نتیجه و برآیند حرکت ملت مسلمان ایران و علمای مسلمان از دوره سید جمال‌الدین اسد آبادی است.

وی گفت: مسلمانان امروزه به تحقیق دریافته‌اند که اسلام تنها راه نجات مسلمین است و دریافته‌اند که برنامه حیات فردی و اجتماعی خود را باید در اسلام جستجو کنند.

امیدی ابراز داشت: همه طرح‌هایی که دو اردوگاه شرق و غرب طراحی کرده بود در طی سالیان پس از رنسانس به شکست رسیده بود و این دو اردوگاه نتوانسته‌اند آنچه را که جامعه مسلمان طالب آن است را ارائه دهند.

وی افزود: تجربه این سالیان نشان داده است که گفتمان ماتریالیستی به هیچ وجه در جهان اسلام نمی‌تواند پایگاه قدرتمندی برای خود ایجاد کند.

رییس پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در این راستا با شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و استمرار این انقلاب در برابر همه تهاجماتی که در برابر آن صورت گرفت، ملل اسلامی را به این نتیجه رساند که می‌توان در برابر سیطره استعمارگران و نظام‌های استبدادی ایستادگی و مردم‌سالاری اسلامی را در کشورهای اسلامی پایه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: آنچه مسلمانان آن را به عنوان غایت اسلامی برای خود مطالبه می‌کنند، نوعی مردم‌سالاری اسلامی است که در آن مردم بتوانند در تعیین سرنوشت خود مشارکت گسترده داشته باشند و مهم‌تر اینکه اسلام به عنوان یک مرجع اساسی برای سیاست‌گذاری این حکومت‌ها به کار گرفته شود.

امیدی با بیان اینکه بیداری اسلامی دارای دو جنبه سلبی و ایجابی است، افزود: جنبه سلبی بیداری اسلامی تلاش می‌کند، استبداد، استعمار، اشغالگری و وابستگی که در جوامع اسلامی رسوخ کرده را نفی و با انحرافات این جوامع مبارزه کند.

وی اظهار داشت: در جنبه ایجابی، بیداری اسلامی به دنبال استقرار کامل اسلام ناب محمدی در جوامع اسلامی است که بروز و ظهور آن در قالب نظام مردم سالاری دینی ممکن است.

رییس پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه مسلمانان خواهان توسعه و عدالت بر مبنای اسلام هستند، افزود: این بیداری از یک نظر کاملا مردمی است یعنی بر اساس مانیفستی که احزاب تعیین کرده‌اند به وجود نیامده است بلکه امواج خروشنده و معترض توده‌های مردمی بود که این انقلاب‌ها را پیش برد.

وی افزود: از سوی دیگر این انقلاب‌ها اسلامی هستند چراکه شعارهای آن اسلامی است و اکثریت کسانی که در آن شرکت کرده‌اند، مردم مسلمانی هستند که از اسلام گریزی مسوولان خود خشمگین‌ شده‌اند.

امیدی ادامه داد: پیروزی اسلام گرایان در انتخاباتی که پس از سال‌ها استبداد در کشورهایی مانند تونس و مصر رخ داد، نشان دهنده ماهیت اسلامی این خیزش‌هاست.

وی گفت: بر این اساس بر نخبگان مردمی، طلاب و دانشجویان واجب است که از این دستاورد عظیم مردمی و اسلامی حمایت و حراست کنند و خطوط آینده آن را ترسیم کرده به این حرکات سمت و سو بدهند.

رییس پژوهشکده انقلاب اسلامی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: در جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی بخش ویژه‌ای را به بیداری اسلامی اختصاص داده‌ایم تا به طلابی که از سراسر جهان به جامعة المصطفی العالمیه آمده‌اند بگوییم از این حرکت حفاظت کنند تا به دسیسه‌های دشمن دچار نشوند.

وی افزود: در این راستا از برخی شخصیت‌های اسلامی از سراسر جهان دعوت شده تا در این جشنواره شرکت کنند تا با بیان نقطه نظرات خود در این زمینه به غنای جشنواره کمک کنند.

امیدی ابراز داشت: بر اساس دعوت جامعة المصطفی العالمیه، از کشور آمریکا سید ظهیر حسین نقوی، مدیر شبکه تلویزیونی ولایت تی وی و مدیر موسسه المصطفی و انتشارات الکوثر، از کشور عراق، محمدکاظم فیروز یعقوب، نماینده پارلمان عراق و از کشور عربستان کاظم العمری رهبر معنوی شیعیان مدینه ۱۲ بهمن‌ماه در جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.x8ebjh8zn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما