دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 41388
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

هیچ درخواستی برای اجرای کنسرت در قم نداشتیم/ کمبود صندلی سینما

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تاکنون هیچ درخواستی برای اجرای کنسرت در قم نداشتیم و برنامه‌ای در این زمینه نداریم.
هیچ درخواستی برای اجرای کنسرت در قم نداشتیم/ کمبود صندلی سینما
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عباس دانشی در نشستی خبری که در ششمین روز هفته دولت برگزار شد، با اشاره به عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در دولت یازدهم، اظهار داشت: افتتاح اولین سالن مدرن نمایشی کشور پس از انقلاب در تالار مرکزی شهر، تشکیل شورای عالی هنر برای نخستین بار در استان قم، برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب استان قم برای اولین بار با حضور ۴۵۰ ناشر و تشکیل دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس از جمله اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در سال‌های اخیر است.

وی بیان داشت: دوره مقدماتی و تکمیلی روزنامه‌نگاری در ۵ هفته طی مهرماه سال جاری برای خبرنگاران و اهالی مطبوعات قم برگزار می‌شود و مدرکی نیز از سوی مرکز مطالعات و توسعه رسانه‌های وزارت ارشاد به حاضرین اعطا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در سال ۹۴ بیش از ۹۰ گروه خبری خارجی با هماهنگی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد استان، در قم حضور یافتند و در سال ۹۵ نیز ۱۴ گروه خبری خارجی در استان قم فعالیت‌های خبری داشتند.

هم اکنون قم ۹۱۰ صندلی سینمایی دارد

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه سینما در قم گفت: در حال حاضر قم با کمبود صندلی‌های سینما مواجه است.

حجت الاسلام دانشی بیان داشت: تا پایان سال ۹۴ در استان قم ۸۰۰ صندلی فعال وجود داشت که شامل دو سینما و ۴ سالن سینمایی بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۰ صندلی سینمایی در استان قم ایجاد شد، گفت: هم اکنون قم ۹۱۰ صندلی سینمایی دارد که این تعداد با استاندارد و میانگین کشوری بسیار فاصله دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اضافه کرد: در پروژه اریکه ملل دو سالن سینمایی، در بازار شهر سه سالن سینمایی و در مجتمع فرهنگی نور نیز دو سالن در حال تجهیز و ساخت است که امیدواریم تا پایان کار دولت یازدهم این سالن‌ها به اتمام رسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در قم ۲۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع سرانه فرهنگی داریم افزود: در تالار مرکزی شهر نخستین سالن مدرن نمایشی کشور در مهرماه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون در مرحله تجهیز است.

برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس در قم از ۱۳ تا ۱۹ شهریورماه

حجت الاسلام دانشی با بیان اینکه نخستین جشنواره مد و لباس در استان قم از ۱۳ تا ۱۹ شهریورماه در تالار مرکزی شهر برگزار خواهد شد، افزود: داوران این جشنواره انتخاب شدند و تا کنون ۳۷۶ اثر به دبیرخانه جشنواره مد و لباس رسیده است که نشان از استقبال از این جشنواره بوده است.

وی اضافه کرد: نمونه‌های لباس‌های سایر ملت‌های اسلامی نیز با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در این نمایشگاه که در تالار مرکزی شهر برگزار خواهد شد به نمایش در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تشکیل انجمن مفاخر در قم گفت: هدف این انجمن شناسایی و تجلیل از شخصیت‌ها و مفاخر قمی الاصل است که در این راستا در هفته‌های گذشته از استاد تفضلیان از اساتید برجسته تئاتر قدردانی شد.

وی همچنین گفت: تاکنون هیچ درخواستی برای اجرای کنسرت در قم نداشتیم و برنامه‌ای در این زمینه نداریم.

حجت الاسلام دانشی افزود: اجرای موسیقی در مراسم افتتاحیه یکی از پروژه‌های گردشگری در هفته دولت مجوز برگزاری کنسرت نداشت و ما به دنبال آن هستیم که آلبوم موسیقی هنرمندان قمی را تا پایان دولت یازدهم آماده کنیم.

کتابخانه مرکزی قم استاندارد شد

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی قم به دلیل نداشتن استاندارهای لازم و نبود اعتبار کافی به کتابخانه استاندارد تغییر پیدا کرد، گفت: این کتابخانه در زمین اهدای وزارت نفت در حال ساخت است که اسکلت‌بندی آن در حال انجام بوده و از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم تأمین اعتبار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: مجتمع فرهنگی و هنری پردیسان در زمین به مساحت ۲ هزار مترمربع در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.

برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان قم در مهرماه

حجت الاسلام دانشی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مهرماه سال جاری انتخابات خانه مطبوعات استان قم را برگزار خواهیم کرد، افزود: متأسفانه در دو نوبت فراخوانی که برای کاندیداتوری شدن اعلام شد حد نصاب متقاضیان ثبت نام نکردند و ما طی نامه‌ای به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد از آنها می‌خواهیم که چگونگی برگزاری انتخابات را اعلام کنند.

عدم استقبال چاپخانه‌داران برای مستقر شدن در شهرک چاپ

وی در ادامه به عدم استقبال چاپخانه‌داران برای مستقر شدن در شهرک چاپ اشاره کرد و بیان داشت: بنا بود چاپخانه‌داران استان قم از سطح شهر به این شهرک نقل مکان کنند که متأسفانه استقبالی از سوی این صنف صورت نگرفت و شهرکت شهرک‌های صنعتی اعلام کرده در صورت عدم استقبال این شهرک را به صنوف دیگر واگذار خواهد کرد که هم اکنون ۲۰ درصد از بنکداران این شهرک مستقر شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به آماری از چاپ کتاب در استان قم عنوان کرد: ۲۶ هزار و ۴۱ عنوان کتاب در استان قم منتشر شده که با توجه به رکود اقتصادی در سایر حوزه‌ها این میزان چاپ کتاب قابل توجه بوده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdjs0o.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما