دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 41615
منبع : خبرگزاری مهر

نوجوان ۱۶ ساله قمی اعضای بدن خود را اهدا کرد

قم نيوز : قم نیوز: یک بیمار مرگ مغزی در قم اعضای بدن خود را به بیماران نیازمندان اهدا کرد.
نوجوان ۱۶ ساله قمی اعضای بدن خود را اهدا کرد
به گزارش قم نیوز، ولی الله صمدی مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یک نوجوان ۱۶ ساله که متأسفانه دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده، اعضای بدن خود را اهدا کرد.

وی افزود: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پس از تشخیص کارشناسان مبنی بر مرگ مغزی، این نوجوان به بیمارستان دکتر شریعتی تهران منتقل و ارگان‌های حیاتی وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

صمدی تصریح کرد: این نوجوان ۱۶ ساله تنها فرزند خانواده بود که متأسفانه در اثر تصادف با ماشین دچار مرگ مغزی شده بود که پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج طی چندین جلسه با خانواده وی، رضایت آنان گرفته شد و ارگان‌های حیاتی ایشان به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان اهدا شد.

مسئول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: متأسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متأسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

صمدی تصریح کرد: این نوجوان ۱۶ ساله، پنجمین مورد مرگ مغزی از استان قم بود که طی سال ۹۵ به بیمارستان شریعتی تهران، جهت اهدای عضو اعزام شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgn39t.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما