سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 41626
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم:

سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم گفت: سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی در قم ویژه مدیران اجرایی استان ۵ شنبه ساعت ۸ صبح در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.
سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی در دوازدهمین جلسه کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سمینار آموزشی اقتصاد مقاومتی در قم ویژه مدیران اجرایی استان پنج‌شنبه ساعت 8 صبح در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه راهبردی فرا بخش ارتقای بهره‌وری افزود: شاخص‌های بهره‌وری در قم جنبه استانی ندارد و در ابعاد کشوری است از همین رو لازم است در این زمینه کار تحقیقاتی صورت بگیرد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ادامه داد: محدودیت عوامل تولید، افزایش جمعیت و افزایش سطح توقعات جامعه، کاهش سهم افراد از مواهب زندگی را به همراه دارد که برای جبران این موضوع باید بهره وری افزایش یابد.

رضوی با بیان اینکه بهره‌وری نیروی کار در طول برنامه سوم تا پنجم روند کاهشی داشته است، تصریح کرد: سهم رشد بهره وری در رشد اقتصادی در برنامه‌های 5 ساله در بازه زمانی سال 79 تا 93 نیز با روند کاهشی مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه عملکرد برنامه سوم در نرخ رشد تولید ناخالص داخلی و اشتغال بهتر از دو برنامه چهارم و پنجم بوده است خاطرنشان کرد: در بهره‌وری در بخش کشاورزی تا حدودی وضع از دیگر بخش‌ها بهتر بوده در حالی که این بخش در برنامه پنجم نیز وضعیت قابل قبول‌تر بوده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciqqa5.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما