چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 41825
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیت‌الله نوری همدانی:

کرسی‌هایی برای شناساندن شخصیت امام علی (ع) در مسجد مقدس جمکران تشکیل شود

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: باید سعی کنیم عظمت و شخصیت امام علی(ع) را بیان و معرفی کنیم از این‌ رو لازم و ضروری است یک کرسی در مسجد مقدس جمکران برای شناساندن حکومت و شخصیت امام علی(ع) داشته باشیم.
کرسی‌هایی برای شناساندن شخصیت امام علی (ع) در مسجد مقدس جمکران تشکیل شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اقدامات تولیت مسجد جمکران بسیار خوب و  در حد وسیعی است و جایگاه مسجد مقدس جمکران اقتضا می‌کند که کارها به‌خوبی پیش رود، اظهار داشت: حضرت علی(ع) جمیع خصایص انبیاء را دارد، یکی از موضوعات مهم دنیای امروز ما که در مقابل تکفیری‌ها بایستیم چراکه در طول تاریخ این گروه‌ها به دنبال پوشاندن چهره و شخصیت حضرت امیرالمؤمنین بودند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: روز غدیر تنها یک روز نیست و مربوط به‌کل زمان‌ها است چراکه حضرت علی(ع) ازنظر توحید، حکومت‌داری ، زهد و عبادت سرآمد همه انسان‌ها است و باید عظمت و شخصیت ایشان در همه اعصار به جهانیان شناسانده شود.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه خلافت را باید به اعلم‌ترین و اعقل‌ترین افراد داده شود، گفت:ما باید سعی کنیم با استفاده از کتب خود اهل تسنن عظمت و شخصیت امام علی(ع) را بیان و معرفی کنیم ازاین‌رو لازم و ضروری است یک کرسی در مسجد مقدس جمکران برای شناساندن حکومت و شخصیت امام علی(ع) داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سیاست، مطالب توحیدی و زهد حضرت امیرالمؤمنین به جهانیان تبیین و شناسانده شود، گفت: در جلد چهلم بحارالانوار آمده است که حضرت علی (ع) می‌فرمایند من 5 سال بر شما حکومت کردم در این 5 سال همان پیراهنی را می‌پوشم که در آن زمان می‌پوشیدم و این نشان از زهد امیرالمؤمنین دارد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در اخبار مربوط به آخرالزمان آمده است تا زمانی که سراسر شام را فتنه فرانگیرد ظهور وقوع نخواهد یافت چند سالی است که منطقه شام را جنگ فراگرفته است و چندین سال است که این جریان ادامه دارد اگر بخواهیم جریان‌هایی که در منطقه است را به مردم دنیا ذکر کنیم بسیار زیاد می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه اسلام اصیل مکتب تشیع است، خاطر نشان کرد: مکتب تشیع را از همین کتب اهل تسنن باید شناخت دنیای امروز تشنه آن است که اسلام  و مکتب تشیع را به دنیا بشناسانیم و مسجد مقدس جمکران جایگاه بسیار مهمی برای معرفی اسلام و مکتب تشیع قرار داده است و باید در این جایگاه اسلام به جهانیان معرفی شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjioex.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما