شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 42057
منبع : خبرگزاری فارس

همایش پیاده‌روی خانوادگی در قم برگزار شد / تقدیر از قمی‌های ورزش‌دوست در جمکران

قم نيوز : قم نیوز: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی امروز با حضور پرتعداد علاقه‌مندان به ورزش و جمع زیادی از زائرین و مسافرین در قم برگزار شد.
همایش پیاده‌روی خانوادگی در قم برگزار شد / تقدیر از قمی‌های ورزش‌دوست در جمکران
به گزارش قم نیوز، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت اعیاد فرخنده ماه ذی‌الحجه و گرامیداشت هفته دفاع مقدس امروز در مسیری برگزار شد که جمع زیادی از مسافرین و زائرین را نیز به خود جذب کرد و شرکت‌کنندگان یک روز شاد و با نشاط را با ورزش سپری کردند.

اداره‌‌کل ورزش و جوانان استان قم با همکاری ارگان‌هایی همچون استانداری قم‏، فرمانداری قم، شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، سپاه علی بن ابیطالب (ع)، جمعیت آرمان سپید و با حمایت مالی موسسه مالی و اعتباری کوثر این همایش را برگزار کرد.

حضور پرتعداد زائرین و مسافرین در جمع شرکت کنندگان در همایش پیاده‌روی

شرکت کنندگان در همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی استان قم حرکت خود برای حضور در این فعالیت فرهنگی ورزشی را در دومین روز مهر ماه از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) قم آغاز کردند و به واسطه اینکه این بلوار در امتداد حرم نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران قرار دارد، جمع زیادی از زائرین و مسافرانی که از اقصی نقاط ایران اسلامی به قم سفر کرده بودند نیز به جمع حاضرین در همایش پیوستند.

حاضرین در این همایش با در دست داشتن پلاکاردی با مضمون برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی قم به مناسبت اعیاد فرخنده قربان و غدیر خم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ابتدا تا انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص) را تا مسجد مقدس جمکران پیاده‌روی کردند.

برگزاری مراسم پایانی در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران

در حالی که چندین همایش در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران برگزار و مراسم پایانی در انتهای این بلوار برگزار شده بود اما با ابتکار مسؤولان برگزاری این همایش و همکاری تولیت و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، ‌مراسم پایانی در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مراسم پایانی همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی استان قم با حضور مسؤولان استان قم و مردم علاقه‌مند به ورزش با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و سپس مداحان اهل بیت (ع) اشعاری زیبا در وصف اعیاد فرخنده ماه ذی‌الحجه و دفاع مقدس در حضور مردم سرودند.

سپس نوبت به سخنرانی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم رسید و حسن عابدی در سخنانی اظهار کرد: برگزاری همایش‌های همگانی نظیر پیاده‌روی خانوادگی با هدف توسعه ورزش همگانی در بین آحاد مردم و فراهم کردن محیط شادابی و نشاط در بین افراد جامعه صورت می‌گیرد.

فعالیت بیش از 30 ایستگاه ورزش صبحگاهی در قم

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های پیاده‌روی و چند همایش همگانی دیگر، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی به تعداد بیش از 30 ایستگاه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در سطح شهر قم به صورت ویژه برای آقایان و بانوان برقرار شده و هر صبح فعالیت‌های همگانی با حضور مربیان متخصص تربیت بدنی و ورزش در آن برگزار می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه با اشاره به موفقیت‌ ورزش قم در کسب مدال از بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، تصریح کرد: دو نماینده از استان قم در رقابت‌های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته حضور داشتند و نشان طلای والیبال نشسته نصیب ورزش قم شد.

اهمیت مشارکت مردم و هموطنان در سطح سرشماری نفوس و مسکن

سیدحسن رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم دیگر سخنران مراسم پایانی همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی استان قم در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران بود که در سخنانی با تقدیر از حضور پرشور مردم در این همایش، به سرشماری نفس و مسکن اشاره کرد و از عموم مردم خواستار همکاری با مامورین سرشماری شد.

سپس نوبت به قرعه‌کشی هدایای پیش‌بینی شده توسط مسؤولان برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی رسید و با حضور پرتعداد علاقه‌مندان به ورزش و سلامتی که مسیر حرم تا حرم از ابتدای بلوار پیامبر اعظم‌(ص) تا مسجد مقدس جمکران میعادگاه عاشقان به امام زمان‌(عج) را پیاده‌روی کرده بودند این بخش برگزار شد و به قید قرعه به شرکت کنندگان هدایایی تقدیم شد.

با حمایت‌های موسسه مالی و اعتباری کوثر حامی مالی این همایش، تعداد دو عدد کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و کربلای معلی، پنج کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، سه کمک هزینه خرید دوچرخه و تعداد 80 عدد کارت هدیه پانصد هزار ریالی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchqvnk.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما