پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 4227
با حضور آیت الله صافی گلپایگانی؛

نرم افزار جامع‌الاحادیث 5/3 در قم رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: جامع الاحادیث 5/3 از تولیدات مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید روز پنجشنبه در قم رونمایی شد.
نرم افزار جامع‌الاحادیث 5/3 در قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز، مدیر تولید نرم افزار جامع‌الاحادیث ۵/۳ در این مراسم گفت: این لوح فشرده به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی حاوی متن كامل ۴۲۷ عنوان كتاب در یك هزار و۱۴۲ جلد از منابع روایی شیعه به همراه ترجمه و شرح طراحی شده است.

حجت الاسلام محمدحسین بهرامی افزود: این نرم افزار در نسخه جدید لوح فشرده فرهنگ جامع روایات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با افزایش عنوان كتاب و جلد تولید شده است.

وی با اشاره به ویژگی های این لوح فشرده، گفت: ادعیه و زیارات، اخلاق، تاریخ، تفسیر، جوامع حدیثی، فقه، فضایل، كلام و رجال، بازسازی سند احادیث اربعه و وسائل‌الشیعه مشتمل بر تحویل، تعلیق، عطف، ضمیر از جمله موارد افزوده شده در این نسخه است.

بهرامی اضافه كرد: همچنین امكان جست‌وجو از طریق ریشه كلمات، جست‌وجوی ساده و پیشرفته در متون برنامه، ساده‌سازی محیط جست‌وجو ، دسترسی به تفسیر آیات در دامنه احادیث، مشاهده متن كامل ۱۰ دوره لغت‌نامه عربی و فارسی در ۶۲ جلد با قابلیت جست‌وجو از دیگر قابلیت های این نرم افزار است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.x9trak9xupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما