شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 42581
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه های علمیه:

نخبگان زمان امام حسین(ع) به ویروس بی تفاوتی و بی خیالی مبتلا بودند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه با یادآوری خطبه امام حسین(ع) در صحرای منا، گفت: امام حسین(ع) نخبگان زمان خود را دارای ویروس بی تفاوتی و بی خیالی در برابر مظالم و مفاسد می دانست که دچار شدن به انواع مصیبت ها از آثار این بی تفاوتی خواهد بود.
نخبگان زمان امام حسین(ع) به ویروس بی تفاوتی و بی خیالی مبتلا بودند
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در دیدار با فعالان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد که به میزبانی وی انجام شد؛ به تشریح اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین (علیه السلام) پرداخت.

وی  در ابتدا با اشاره به خطبه امام حسین(علیه السلام )در سال 59 قمری در منا و در جمع نخبگان، تصریح کرد: یکی از عناصر و فلسفه اصلی عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که در جای جای حرکت امام، شعار امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه مشاهده می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: حضرت سیدالشهداء(ع) در این خطبه که دارای محورهای زیادی است از بی تفاوتی بزرگان و نخبگان جامعه برآشفته شدند و فرمودند:  این یک خطر بسیار بزرگ است که افراد برجسته جامعه دچار ویروس بی تفاوتی و بی خیالی  شده اند و جامعه بی تفاوت در برابر طیف مظالم و مفاسد به انواع مصیبتها دچارمی شود.

*لایه های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

آیت الله اعرافی بیان کرد: امربه معروف ونهی از منکر دارای لایه های مختلفی همچون عمومی و همگانی، خانواده، علما، صاحبان قدرت و حکومت و نخبگان است  که شما به عنوان اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نوعی مورد خطاب همه لایه ها هستید و این وظیفه شما را خیلی سنگین می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامع نگری نسبت به نهی از منکر و امر به معروف، همراهی روحانیون، اصحاب فکر و فرهنگ برای حل مشکلات اجتماعی و همکاری و هم افزایی مسئولان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد را خواستار شد.

برپایه این گزارش، فعالان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد در پایان این دیدار از سوی آیت الله اعرافی تجلیل شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjviex.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما