يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 42601
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل هواشناسی استان قم:

ریزگرد عراق در قم وجود ندارد/ 6 ماه اخیر 59 روز گرد و غباری داشته‌ایم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: ریزگردهای کشور عراق در استان وجود ندارد اما منشاءهای داخلی مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است.
ریزگرد عراق در قم وجود ندارد/ 6 ماه اخیر 59 روز گرد و غباری داشته‌ایم
به گزارش قم نیوز، یحیی زارع در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تغییرات دمایی در مهر، آبان و آذر از نیم الی 1.5 درجه خواهد بود، اظهار کرد: بارندگی این دوره زمانی 90 تا 110 درصد پیش‌بینی شده که این آمار نسبت به وضعیت اقلیمی استان طبیعی است.

وی از تهیه نرم‌افزار هواشناسی استان قم یاد کرد و افزود: این نرم‌افزار دمای هوای فعلی و نتایج پیش‌بینی ایستگاه‌های هواشناسی استان قم را نمایش می‌دهد و افراد می‌توانند با استفاده از اینترنت همراه خود به صورت رایگان از این نرم‌افزار استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه راهکارهای مشخصی برای کاهش حجم گرد و غبار تعیین شده است، خاطرنشان کرد: استان قم در سال گذشته 105 روز گرد و غباری داشته و در سال جاری تاکنون 59 روز گرد و غباری را برای خود به ثبت رسانده است.

مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به اینکه بخشی از گرد و غبارهای مناطق شرقی سمنان و خراسان به سمت استان قم حرکت می‌کند، تصریح کرد: مناطق شرقی استان قم نیز یکی از بخش‌های تولید گرد و غبار است که امیدواریم اعتبارات مطلوبی برای رفع این تهدید اختصاص داده شود.

وی از وجود ریزگردهای دارای منشا خارجی در کشور یاد کرد و ادامه داد: ریزگردهای کشور عراق در استان وجود ندارد اما منشاهای داخلی مشکلاتی بسیاری را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccseq0.2bqix8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما