سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 43177
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم خبر داد

پیش‌بینی وقوع طوفان در قم/ کاهش 10 درجه‌ای دما تا پایان هفته

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: فردا چهارشنبه سرعت وزش باد در استان زیاد می‌شود و عصر فردا طوفان همراه با گرد و غبار را در غرب استان داریم.
پیش‌بینی وقوع طوفان در قم/ کاهش 10 درجه‌ای دما تا پایان هفته
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی امروز با اشاره به آب‌ و هوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز وزش باد شدید همراه با گرد و غبار را در استان قم شاهد خواهیم بود، اما فردا چهارشنبه سرعت وزش باد در استان زیاد می‌شود و عصر فردا طوفان همراه با گرد و غبار را در غرب استان قم داریم.

وی ادامه داد: البته فردا ممکن است که در برخی از ساعات روز به‌ صورت موقت از سرعت باد در استان کاسته شود، اما از اوایل فردا شب، با افزایش ابر در استان قم، رعد و برق و بارش را داریم، گرچه که این بارش کم است، اما بارندگی را در تمام سطح استان داریم، این بارش موجب کاهش گرد و غبار می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم افزود: روز پنجشنبه سرعت وزش باد در استان کاهش پیدا می‌کند، علاوه بر آن‌ هم از عصر آن روز دمای هوا پایین می‌آید، دمای روز پنج‌شنبه 10 درجه کمتر از دمای امروز است.

قاضی با اشاره به دمای استان قم طی روزهای آتی گفت: حداکثر دمای استان امروز 29 درجه و حداقل دما 10 درجه است، اما فردا حداکثر و حداقل دما به 26 و 12 درجه می‌رسد، برای روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌کنیم که حداکثر دمای استان قم، 19 درجه باشد، اما در صبح روز جمعه حداقل دما به 7 درجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: امروز سرعت وزش باد در استان قم به 72 کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما فردا سرعت باد افزایش پیدا می‌کند و به 80 کیلومتر در ساعت خواهد رسید، همچنین سرعت باد در روز پنجشنبه کاهش پیدا می‌کند و به 50 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان قم افزود: با توجه به نقشه‌های بلندمدت وضعیت هوای استان، امیدواریم که وضعیت بارش‌ها در استان قم در آذرماه بهتر شود و در زمستان امسال بارش خوبی را شاهد باشیم.

قاضی با اشاره به خطر وقوع طوفان در استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در سطح استان و رگبار و رعد و برق در برخی از نقاط، به کلیه سازمان‌ها و نهادها توصیه می‌شود تا اقدامات لازم را راستای جلوگیری از خسارت احتمالی انجام بدهند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbz8ba.rhbfzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما