يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 43556
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم:

بارش باران در قم از نیمه دوم آذر شروع می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم گفت: روند بارش باران بر اساس پیش‌بینی‌ها از نیمه دوم آذر ماه در استان شروع می‌شود.
بارش باران در قم از نیمه دوم آذر شروع می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی  با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای آتی اظهار کرد: برای امروز، فردا و روز سه‌شنبه، هوا صاف کمی تا قسمتی ابری پیش‌بینی‌شده است، سرعت باد هم طی این سه روز بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و تغییری را در سرعت باد طی این روزها نداریم.

وی ادامه داد: طی روزهای آتی در صبح‌ها غبارآلودگی را در سطح استان قم داریم و شاهد افزایش آلاینده‌های جوی به علت پدیده وارونگی دما در استان خواهیم بود. شدت غبارآلودگی در صبح‌ها بیشتر از ساعات دیگر روز است و این پدیده طی روزهای آتی در استان ادامه دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: در اواخر هفته سامانه‌ای وارد کشور می‌شود که این سامانه آلودگی هوا را در استان کاهش می‌دهد، اما ورود این سامانه به استان قم بارشی را به دنبال ندارد.

قاضی با اشاره به‌ پیش بینی دمای استان قم طی روزهای آتی اظهار کرد: امروز بیشترین دمای استان 24 درجه سانتی‌گراد و کمترین دما چهار درجه سانتی‌گراد است، اما فردا حداکثر و حداقل دما 26 و چهار درجه سانتی‌گراد خواهد بود. روز سه‌شنبه نیز بیشترین و کمترین دما 25 و چهار درجه سانتی‌گراد است.

وی ادامه داد: فردا دمای استان قم افزایش پیدا می‌کند، اما کاهش دمای استان از روز سه‌شنبه شروع می‌شود و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت. دیگر افزایش دما را طی روزهای آتی در استان قم شاهد نخواهیم بود و روند بارش باران هم بر اساس پیش‌بینی‌ها از نیمه دوم آذرماه در استان شروع می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌ کل هواشناسی استان قم افزود: تا زمانی که سیستم بارشی وارد کشور نشود، غبارآلودگی را در استان داریم، اما در پایان هفته با ورود سامانه‌ای به استان قم با وجود عدم بارش باران، از شدت غبارآلودگی در استان کاسته می‌شود، البته پدیده غبارآلودگی در استان قم ادامه خواهد داشت.

قاضی در پایان خاطرنشان کرد: پدیده غبارآلودگی و افزایش آلاینده‌های جوی را طی روزهای آتی بیشتر در مناطق صنعتی همچون سلفچگان شاهد خواهیم بود، البته این پدیده در شهر قم هم با توجه به جمعیت زیاد وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccepq0.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما