دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 42861
منبع : پایگاه خبری پلیس

صدور72ساعته گذرنامه/زائران اربعين اخذ گذرنامه را به روزهاي آخر موکول نکنند

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره مهاجرت و گذرنامه استان تاکيد کرد: زائران تا فرصت باقي است نسبت به دريافت گذرنامه خود اقدام کرده و کار اخذ گذرنامه و يا تمديد آن را به روزهاي واپسين مانده به اربعين موکول نکنند.
صدور72ساعته گذرنامه/زائران اربعين اخذ گذرنامه را به روزهاي آخر موکول نکنند
به گزارش قم نیوز، سرگرد "رضا نورعليئي" در حاشيه نشست تخصصي با افسران گذرنامه و کاربران دفاتر خدمات پليس + 10 که در سالن جلسات اداره مهاجرت و گذرنامه پليس قم برگزار شد، با اشاره به در پيش بودن ايام اربعين حسيني(ع) از اضافه شدن ساعت کاري مراکز پليس +10 و دفاتر صدور گذرنامه خبر داد و گفت: از روز شنبه، اول آبان ماه ساعت کاري اين مراکز تا ساعت 1500 افزايش يافته است.

وي افزود: در دو روزجمعه قبل از اربعين نيز ارائه خدمات توسط مراکز پليس +10 انجام خواهد شد.

سرگرد نورعليئي با اشاره به تسهيل در صدور گذرنامه زائران اربعين حسيني(ع)، گفت: در حالت عادي کار صدور گذرنامه بين چهار روز تا حداکثر يک هفته به طول مي انجامد، اما به جهت رعايت حال زائران اربعين حسيني(ع)اين اقدام در 72 ساعت صورت مي گيرد.

وي اضافه کرد: با توجه به اينکه در ايام نزديک به اربعين مراجعات افزايش مي يابد، در نظر است دو جمعه تا اربعين حسيني نيز از ساعت 0800 الي 1500 به عاشقان امام حسين (ع) ارائه خدمات صورت گيرد.

رئيس اداره مهاجرت و گذرنامه استان در ادامه خواست تا مردم اخذ گذرنامه را به روزهاي نزديک به اربعين موکول نکنند.

وي گفت: از مردم درخواست داريم براي انجام کارهاي خود به ويژه امور مربوط به گذرنامه تنها به يک دفتر خاص مراجعه نکرده که باعث ازدحام شود.

رئيس اداره مهاجرت و گذرنامه استان قم افزود: تاکيد ويژه به همشهريان داريم تا فرصت باقي است نسبت به دريافت گذرنامه خود اقدام کنند و کار اخذ گذرنامه و يا تمديد آن را به روزهاي واپسين مانده به اربعين موکول نکنند.

نورعليئي گفت: براي صدور گذرنامه هيچ گونه محدوديتي وجود ندارد اما توصيه مي شود زائراني که قصد شرکت در راهپيمايي دارند هر چه زودتر براي صدور گذرنامه و ويزا اقدام کنند.

رئيس اداره مهاجرت و گذرنامه سپس از زائران خواست تا به نکات ذيل توجه کنند.

به زائران توصيه مي شود به صورت گروهي مسافرت کنند تا سفر مطلوب و ايمن تري را پيش رو داشته باشند و نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام نمايند.

از تحويل گذرنامه و مدارک هويتي و کارت ملي به افراد ناشناس در هنگام اعزام به عتبات عاليات، جدا پرهيز شود .

در صورت مفقود شدن مدارک مذکور، مراتب را در اولين فرصت به مراجع ذيصلاح اعلام و تقاضاي المثني کنند تا ضمن پيشگيري از سوءاستفاده احتمالي افراد سود جو، مسئوليتي متوجه زائر عزيز نشود.

*در حفظ و نگهداري اسناد مسافرتي از جمله گذرنامه، رواديد، قبض عوارض خروج از کشور ، بليط تردد و... دقت داشته باشند و از همراه داشتن گذرنامه جز در موارد ضروري اجتناب کنند.

با توجه به اينکه صدور گذرنامه المثني به جاي گذرنامه مفقود و مخدوش مستلزم بررسي و انجام تشريفات اداري طولاني است لذا زائران بايستي در حفظ و نگهداري آن نهايت دقت را داشته باشند.

*هنگام ثبت نام جهت تورهاي سياحتي و اعزام به عتبات عاليات، صرفاً از آژانس هاي معتبر سياحتي و زيارتي که داراي مجوز سازمان حج و زيارت مي باشند، استفاده شود.

زائران به تاريخ اعتبار گذرنامه و درج ورود و خروج از کشور هنگام تردد از مرزهاي زميني کشور، (بالانس امهار تردد)، دقت لازم را داشته باشند.

در حفظ و نگهداري مانيفست بيانيه هاي پخش شده بين زائران عتبات عاليات و رواديدهاي دسته جمعي کوشا باشند.

هوشياري و دقت نظرمسافران و زوار عتبات عاليات به هنگام مسافرت به خارج از کشور مانع از بروز اتفاقات ناگوار مي شود البته از به همراه داشتن زيور آلات، ارز اضافي، مدارک شخصي و ....خودداري کنند.

برخي از کشورهاي عربي قرص هاي اعصاب، فنوباربيتال، واليوم و ... را مواد مخدر تلقي کرده و مانند مصرف کنندگان مواد مخدر با حاملين آنها برخورد قانوني مي گردد.

کساني که در خارج از کشور مرتکب اعمال خلاف قانون از قبيل سرقت، کلاهبرداري، خريد و فروش مواد مخدر، ولگردي، فساد اخلاقي و ساير اعمال خلاف شئونات اسلامي مي شوند، از خروج مجددشان جلوگيري خواهد شد.

احترام به قوانين بين المللي و الزامات داخلي ساير کشورها، از جمله توجه به علايم و تابلوهاي هشدار ، عدم عکسبرداري از مناطق طبقه بندي شده کشور مقصد و.... را در نظر داشته باشند.

همراه داشتن شماره تماس شخصي، آدرس، تلفن سفارت و نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در کشور مقصد، ضروري است.

زائران محترم هر چه بيشتر رعايت بهداشت فردي و اجتماعي در هنگام برقراري ارتباط با بيگانگان را رعايت کنند تا از انتقال بيماري هاي غير بومي و واگير جلوگيري شود البته به منظور تهيه سوغاتي و هدايا حتما از فروشگاه هاي معتبر خريداري و از پذيرش بسته و چمدان اشخاص ديگر جدا خودداري شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca6any.49nui15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

فرهاد
از زحمات پلیس قم و اداره گذرنامه تشکر می کنم .
اجرشون با ابا عبدالله الحسین (ع)