سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 43157
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله العظمی نوری همدانی:

اربعین میعادگاه مذهبی_ سیاسی تشیّع است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از آرزوهای بنده این است که برای۳۰ میلیون نفر در اربعین صحبت کنم و تا بتوانم فرهنگ اربعین و انقلاب را به درستی معرفی کنم.
اربعین میعادگاه مذهبی_ سیاسی تشیّع است
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضاء ستاد اربعین  استان قم با بیان اینکه  رسیدگی و خدمت رسانی به زائرین ابا عبد الله (ع)بسیار مهم و با ارزش است به اصول درست خدمت رسانی صحیح اشاره کردند و گفتند: اولین اصل در خدمت رسانی مسئله نظم، برقراری امنیت است، باید طوری برنامه ریزی کرد که استان  قم از همه لحاظ نمونه باشد.

معظم له بیان داشتند: اربعین ظرفیت بسیار مهمی برای تبلیغ دین و ارائه ارزش های اسلام و پیام رسانی دارد و یکی از این مسائل مهم موضوع سیاست است.

 ایشان افزودند: مسئله اربعین در کنار بعُد فرهنگی، مسئله سیاسی هم است؛ چون شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود و همان طور که دشمن توطئه می کند، جامعه اسلامی نیز باید نهایت استفاده را از این ظرفیت به خصوص در بُعد سیاسی ببرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی  گفتند:  یکی از آرزوهای بنده این  است که برای 30 میلیون نفر در اربعین صحبت کنم تا بتوانم  فرهنگ اربعین و انقلاب را به درستی معرفی کنم.

معظم له بیان داشتند: باید طوری برنامه ریزی کرد تا  فرهنگ اربعین به میان مردم بیاید و جامعه از نزدیک با آثار فقه و مبانی دینی و اربعین آشنا شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: اسلام دین وسیعی  است و برای همه مسائل برنامه دارد؛ باید کاری کرد تا فرهنگ اسلام ناب و اربعین که در اقتصاد، زندگی و سیاست تاثیر گذار است در جامعه عملی شود و به اجرا در بیاید. 

این مرجع تقلید ابراز داشتند: عاشورا پیام های فراوان و آثار خوبی دارد، یکی از این پیام ها و آثار این است، کسی در این ایام برای اربعین حرکت کند از عمر او حساب نمی شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjavex.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما