قم نيوز : قم نیوز: چهره نفرات برتر مسابقات تکواندو قهرمانی استان قم در 3 رده سنی بخش پسران مشخص و از برترین‌ها با حضور مسوولان هیأت و اداره‌کل ورزش و جوانان قم تقدیر شد.
سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه برای تحول در تکواندو قم/ کسب 2 سهمیه رقابت‌های آسیایی و جهانی
به گزارش قم نیوز، تکواندو رشته‌ای است که امسال هم در رقابت‌های 2016 قهرمانی آسیا و هم در پیکارهای قهرمانی جهان برای ورزش قم سهمیه و مدال کسب کرده و هم یکی از امیدهای ورزش قم برای رسیدن به سهمیه بازی‌های آسیایی و المپیک آینده محسوب می‌شود.

در ارزیابی عملکرد یک‌ساله هیات‌های ورزشی قم که در نیمه نخست سال جاری از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم اعلام شد هیات تکواندو با توجه به موفقیت در کیفیت بخشی و رعایت استانداردهای برگزاری مسابقات ورزشی در بین هیات‌‌های شاخص ورزش قم قرار گرفت.

*کسب 2 سهمیه رقابت‌های آسیایی و جهانی 2016 در تکواندو قم

امسال تکواندو قم یک نماینده در پیکارهای پومسه قهرمانی آسیا داشت و این پومسه‌رو یعنی علی نادعلی همراه با تیم ملی مقام سوم تیمی آسیا را به دست آورد و سپس به عنوان نماینده قم راهی رقابت‌های قهرمانی جهان در کشور پرو شد و در رده سنی 18 تا 30 سال به همراه دو نماینده دیگر کشورمان نخستین مدال برنز رقابت‌های جهانی را در تاریخ فعالیت تکواندو قم به ارمغان آورد.

این رشته ورزشی در پومسه و کیوروگی توانمندی و قابلیت‌های بالایی دارد و با برخورداری از امکانات مطلوب و فضای تخصصی مناسب همچنان در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و با برگزاری منظم و با برنامه‌ رقابت‌های استانی، حضور مستمر در مسابقات کشوری و برگزاری دوره‌های متنوع و متعدد آموزشی برای نیروی انسانی زیر مجموعه خود، ارتباط نزدیک با فدراسیون تکواندو و اداره کل ورزش و جوانان یکی از هیات‌های موفق ورزش قم به شمار می‌رود.

*برگزاری رقابت‌های استانی برای تداوم روند رو به رشد تکواندو

برگزاری رقابت‌های استانی از جمله شاخصه‌های بارز روند رو به رشد تکواندو استان قم است که موجب شده تا شور و اشتیاق زیادی بین باشگاه‌های فعال این رشته برای تلاش بیشتر به منظور پرورش استعدادهای تکواندو به وجود بیاید و در نتیجه نخبه‌ها و استعدادهای تکواندو قم به خوبی شناسایی شده و پرورش یابند.

سرمایه‌گذاری در رده‌های سنی پایه برای ساختن آینده این رشته ورزشی و دست‌یابی به مدال جهانی بعد از 10 سال در بخش کیوروگی و کسب مدال از مسابقات قهرمانی آسیا از جمله اقدامات مثبت در تکواندو قم است و اکنون نیز بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کمیته مسابقات هیأت تکواندو استان قم، رقابت‌های قهرمانی پسران این رشته در بخش مبارزه با حضور استعدادها و نخبه‌های تکواندو از باشگاه‌های مختلف تکواندو در خانه تکواندو شهیدان برجعلی‌زاده قم برگزار شد تا گامی دیگر در مسیر تحول این رشته ورزشی باشد.

*رقابت در 4 رده سنی برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز

تکواندوکاران شرکت کننده در این رقابت‌ها برای کسب عناوین برتر در سه رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان به رقابت با یکدیگر پرداختند، در حالی که با توجه به مهلت در نظر گرفته شده از سوی هیأت تکواندو قم برای ثبت نام حضور در این رقابت‌ها، مجموعا 140 تکواندوکار در این مسابقات حضور داشتند.

خردسالان، نونهالان و نوجوانان شرکت کننده در این رقابت‌ها در رده ‌کمربند آبی، قرمز و مشکی با یکدیگر پیکار کردند و در حالی که که مسابقات رده سنی خردسالان در 10 وزن به انجام رسید، در وزن منهای 24 کیلوگرم به ترتیب محمدماهان متولی و جمشید اسماعیل‌زاده قهرمان و نایب‌قهرمان شدند.

در وزن منهای 26 کیلوگرم این رده سنی محمدمعین یوسفی و آرش ضامنی عناوین اول و دوم را کسب کردند و در وزن منهای 28 کیلوگرم نیما عباس‌آبادی با غلبه بر ابوالفضل رضایی قهرمان شد و دو مدعی دیگر این وزن یعنی محمدحسین آقایی و محمدحسین امیری مشترکا سوم شدند.

در وزن منهای 30 کیلوگرم امیرمحمد رفیعی‌نیا در فینال برابر علی عسگری صاحب برتری و موفق به کسب مقام قهرمانی شد، عسگری در جایگاه دوم این وزن قرار گرفت و با پایان این رقابت‌ها مهدی نوروزی و ابوالفضل بهمنی مقام سوم مشترک این وزن را به خود اختصاص دادند.

*رقابت نخبه‌های خردسال تکواندو قم در 10 وزن

در حالی که رقابت‌های رده سنی خردسالان تکواندو قم در 10 وزن برنامه‌ریزی شد و در خانه تکواندو به انجام رسید، در وزن منهای 32 کیلوگرم رده سنی خردسالان امیرحسین نوروزی و امیرمحمد رشید مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی را از آن خود کردند و محمدمنصور بشردوست و محمدمهدی باقری مشترکا سوم شدند، ضمن اینکه در وزن منهای 34 کیلوگرم عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی به محمدمهدی مرادی و امیرحسین دلسیناد رسید و در این وزن محمدجواد بزرگیان و سینا پیرحسین‌لو مشترکا سوم شدند.

در وزن منهای 36 کیلوگرم علیرضا مولوی قهرمان شد، امین پرهام به مقام نایب‌قهرمانی رسید و علیرضا سفیدی و هادی فردی در مکان سوم مشترک جای گرفتند، در حالی که مقام قهرمانی وزن منهای 38 کیلوگرم به سیدحسین موسوی رسید، محسن نعمتی دوم شد و حسین قاضی در مکان سوم ایستاد.

در وزن نهم یا منهای 40 کیلوگرم رقابت‌های رده سنی خردسالان تکواندو قهرمانی پسران قم امید غلامی با شکست علی غفاری قهرمان شد و مقام سوم مشترک به احمدرضا ریاحی و محمدصادق فتحی رسید، ضمن اینکه در وزن به اضافه 40 کیلوگرم محمدجواد محمدی و محمدجواد میرزایی اول و دوم شدند و مقام سوم مشترک به نیما فیروزی و سیدامیر احسان شمس‌نیا تعلق گرفت.

*جدال تکواندوکاران نونهال قم در 9 وزن

سپس نوبت به برگزاری مسابقات رده سنی نونهالان رسید و در وزن منهای 33 کیلوگرم حمیدرضا مرادی با غلبه بر سعید عباسیان قهرمان شد و مقام سوم مشترک این پیکارها را محمدسجاد سجادی و متین امانی به دست آوردند، ضمن اینکه در وزن منهای 37 کیلوگرم عناوین برتر به ترتیب به کیوان کاظمی، حسین باقرشیخانی، امیرحسین حیدری و محمدجواد باقری اختصاص پیدا کرد.

در وزن منهای 41 کیلوگرم امیر ضامنی، کامران کاظمی، هادی بهلولی و محمدجواد علی‌دخت اول تا سوم مشترک شدند و در وزن منهای 45 کیلوگرم به ترتیب مهدی صادقی، یاسین طالبی و سیداسماعیل سیدحسن‌پور و علی جعفری‌زاده موفق به کسب عناوین برتر این رقابت‌ها شدند.

در وزن منهای 49 کیلوگرم این مسابقات مهدی سیامکی قهرمان شد، محمدرضا حسین‌دوست در مکان دوم جای گرفت و مقام سوم مشترک به مهدی ابوالحسنی و امیررضا پوست‌چیان رسید، ضمن اینکه در وزن منهای 53 کیلوگرم یاسین آقازیارتی، مهرداد تقی‌لو و علی خلج به مقام‌های اول تا سوم رسیدند.

در وزن منهای 57 کیلوگرم علی زند، امیرحسین رستگاری، محمدرضا مصباحی و محمد باقری و در وزن منهای 61 کیلوگرم محمدجواد عبداللهی‌پور، مهیار اسماعیلی و محمدامین اردستانی اول تا سوم شدند و این عناوین در وزن به اضافه 65 کیلوگرم به ترتیب به سیدمحمدحسین کاظمی، علی لطفی، مصطفی مردان‌پور و متین رحمانی تعلق گرفت.

*تلاش تکواندوکاران نوجوان برای کسب عناوین برتر 7 وزن

مسابقات رده سنی نوجوانان تکواندو قهرمانی قم نیز در هفت وزن برگزار شد و در منهای 51 کیلوگرم به ترتیب امیرمحمد غلامی و خداداد امامی عنوان‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی را به دست آوردند و مقام سوم مشترک به علی‌اکبر جوکار و علیرضا سهرابی اختصاص یافت.

در وزن منهای 55 کیلوگرم مهدی افشاری با شکست دادن محمدامین شیخ‌زاده قهرمان شد و سیداحمد ابراهیمی بر سکوی سوم ایستاد، ضمن اینکه در وزن منهای 59 کیلوگرم حسین خسروی و سیدعلی طاهری در رده‌های اول و دوم جای گرفت و مقام سوم مشترک به سیدعباس جلالی و محمد امیدی رسید.

در وزن منهای 63 کیلوگرم رده سنی نوجوانان محمد خان‌محمدی و رضا ترکمان‌زاده قهرمان و نایب‌قهرمان شدند و در وزن منهای 68 کیلوگرم سیدمرتضی یثربی، سیدمهدی میرجعفری و سیدامین حکم‌آبادی موفق به کسب عناوین برتر تکواندو قهرمانی استان قم شدند.

در وزن منهای 73 کیلوگرم این دوره از رقابت‌ها مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی به حسین داداش‌زاده و محمد بینایی رسید و محمدمهدی فلاحی و علی آقاجانی در رده سوم مشترک جای گرفتند، ضمن اینکه در وزن به اضافه 78 کیلوگرم محمد مهدی شازده‌احمدی با عبور از سد جواد مرادی قهرمان شد و مقام سوم به محمد مردان‌پور رسید.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی رده‌های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان استان قم در حالی به انجام رسید و برترین‌های خود را شناخت که سلیمان‌قلی‌زاده و حسین افکاری به عنوان بهترین داور این مسابقات از سوی کمیته داوران هیأت تکواندو استان قم معرفی شدند، در حالی که مسوولیت برگزاری مسابقات بر عهده محمد سعادتمند و محمد عرب‌خراسانی بود.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccmiq0.2bq1m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما