شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 43282
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

طلاب با تحصیل آینده کشور را درخشان کنند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید خطاب به طلاب گفت: شب و روز درس بخوانید و ترقی کنید و آینده کشور را از وجود خود سیراب کنید، در حوزه علمیه طلبه‌ای می‌خواهیم که به خوبی درس بخواند و پاسخگوی نیازها باشد.
طلاب با تحصیل آینده کشور را درخشان کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله(عج) اظهار کرد: در زمینه کسب علم،‌ کمال و دانش گام بردارید و تلاش کنید تا آینده خوبی را برای خود رقم بزنید.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند همیشه به دنبال علم بروید و علم را به دست آورید، علم مانند بدن انسان است، به عنوان مثال زمانی که انسان لباس بپوشد، زینت پیدا می‌کند، حضرت در ادامه می‌فرمایند علم خود را برهنه نکنید و آن را به حلم و وقار زینت و آرایش دهید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر علم با وقار و بردباری همراه باشد، می‌تواند جایگاه فرد را افزایش دهد، ادامه داد: انسان با علم و بردباری ترقی پیدا می‌کند، پس از چند سال عالم ورزیده‌ای می‌شود که مردم از وجودش بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: روحانی در لباس روحانیت باید باوقار و سنگین باشد و با احتیاط راه برود و در حال راه رفتن ذکر خدا بگوید و یاد خدا باشد، از آن طرف در برخورد با مردم دارای حلم باشد، باید با دوستی و محبت برای فرد مباحث را روشن کنیم و مقام روحانیت برای آنها بیان شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه عمل و حرکت روحانی باید دعوت مردم باشد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند مردم را با عمل خود دعوت کنید و تنها زبانی نباشد، فعالیتی که خودمان انجام نمی‌دهیم، نباید بر زبان جاری کنیم، در حالی که اکنون گفته را آسان می‌گوییم و عمل را کم داریم.

وی خاطرنشان کرد: بهترین سفارش من این است که شب و روز درس بخوانید و زمان عمر خود را به جز درس سپری نکنید، اگر در جوانی علم و کمال کسب کردید، سعادتمند می‌شوید، اگر عمر به هدر دادن زمان بگذرد، فایده‌ای ندارد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: هر اندازه می‌خواهید بار علم بردارید، باید در جوانی باشد، با افزایش سن سختی، گرفتاری و فراموشی افزایش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: شب و روز درس بخوانید و ترقی کنید و آینده کشور را از وجود خود سیراب کنید، در حوزه علمیه طلبه‌ای می‌خواهیم که به خوبی درس بخواند و پاسخگوی نیازها باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcirra5.t1apv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما