?>?> فساد در همه بخش‌ها باید ریشه‌کن شود | قم نیوز
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : 43699
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

فساد در همه بخش‌ها باید ریشه‌کن شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت:‌ فساد فرهنگی، اقتصادی و... به دیگران سرایت می‌کند، باید سعی کنیم، در هیچ رشته‌ای فساد نباشد.
فساد در همه بخش‌ها باید ریشه‌کن شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره مؤسسه منادیان عصر مهر اظهار کرد: سعی کنید از جوانانی باشید که وجودتان اثربخش و مؤثر برای طبقات مختلف باشد و دیگران از وجود شما بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد وجودشان ذی نفع و منشأ اثر است و خداوند به آنها علاقه دارد، این افراد اصحاب عمل هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علم و دانش بدون عمل فایده‌ای ندارد،‌ گفت: علم برای صاحب آن دست و پا گیر است، ولی علم با عمل منشأ اثر است، اینگونه افراد مردم را با وجودشان دعوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ مردم با مشاهده اعمال نیکو خودشان پیرو فرد قرار می‌گیرند، ائمه اطهار(ع) همیشه مردم را با عمل دعوت می‌کردند. عالم بدون عمل مانند درخت بدون میوه است، بنابراین انسان باید علم با عمل داشته باشد و جوانان باید با عمل خود مردم را دعوت کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان کرد: کسانی که عالم در دسترس دارند، باید این فرصت را قدر بدانند، با عمل خود مردم را دعوت کنند. امام صادق(ع) به اصحاب خود فرمودند همیشه زینت ما باشید و به گونه‌ای عمل کنید که هر کس شما را می‌بیند، بگویند خدا ایشان را رحمت کند، اصحاب خوبی تربیت کرد.

وی یادآور شد:‌ زمانی که شما در مکتب امام، رهبری و مرجعیت تربیت شدید، رفتار و کردار شما باید به گونه‌ای باشد که وجودتان برای جامعه درس باشد.

استاد حوزه علمیه قم دسته‌بندی مردم جامعه را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ دسته‌ای از مردم مانند کف روی آب هستند و کمال، مایه، عمل و دوام ندارند، دسته‌ای دیگر منفعت به مردم می‌رسانند و از بین نمی‌روند و همیشه باقی می‌مانند.

وی با بیان اینکه فساد در هر رشته اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دغدغه است،‌ گفت: زمانی که میوه فاسد شد، همه را فاسد می‌کند، فساد فرهنگی، اقتصادی و... به دیگران سرایت می‌کند، بنابراین باید سعی کنیم، در هیچ رشته‌ای فساد نباشد.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآور شد: جوانان باید وجودشان ذی نفع جامعه باشد و فساد در هر رشته فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را از جامعه بردارند، باید در نظر داشت فساد سیاسی نیز ملت را بیچاره می‌کند.‌

هادی پورآذر، رئیس مؤسسه منادیان عصر مهر نیز در این دیدار با بیان اینکه جمع کثیری از جوانان در جبهه فرهنگی رویش در حال خدمت‌رسانی هستند، گفت: مستندسازی کار رسانه‌ای را در فضای مجازی شکل می‌دهیم و بهره‌مندی از اساتید و بزرگان را وظیفه شرعی خود می‌دانیم تا درس‌های آنها را در فضای مجازی که امروزه فضای وسیعی است، بتوانیم نشر دهیم.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب گفت: شاهد رویش یک طبقه جوان مؤمن، علاقه‌مند و جست‌وجو گر در زمینه‌های انقلاب هستیم، نگاه ما به دیده‌بان هوشمند انقلاب است، ایشان در بخشی دیگر فرمودند امروز زمان حضور است و جوانان باید در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشند.

رئیس مؤسسه منادیان عصر مهر با بیان اینکه نقش مرجعیت در تاریخ انقلاب بی‌بدیل بوده است، گفت: مراجع و علما هدایت اصولی انقلاب را بر عهده دارند و نظام اسلامی و انقلابی را به مردم معرفی کرده تا مردم بتوانند در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaoiny.49neo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما