شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 43505
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

رنگ خدایی رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع)/ حرکت زائران اربعین با نیت خالص

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: اصحاب امام حسین(ع) با خدا بودند و به هیچ شرطی حاضر نشدند، دست از امام حسین(ع) بردارند، اکنون سراسر دنیا پیاده حرکت می‌کنند تا به زیارت امام حسین(ع) بروند، زیرا حرکت، گام و اقدام آنها برای خدا بود.
رنگ خدایی رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع)/ حرکت زائران اربعین با نیت خالص
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از زائران اربعین حسینی اظهار کرد: قدم شما برای دین و پروردگار از اقدامات ماندگار است، خداوند تبارک و تعالی به تمام عمل در قرآن اشاره داشته است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند بندگان را راهنمایی می‌کند و راه و بیراه رفتن آنها را نشان می‌دهد و تفاوت راه و بیراه رفتن انسان را مطرح می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند می‌فرماید برخی از بندگان من خدا را رها می‌کنند و به غیر خدا توجه دارند، تصور می‌کنند کارشان بهتر می‌شود، در حالی که اشتباه می‌کنند، گفت: کسانی که غیر خدا را برای خود دوست قرار می‌دهند، مانند کسانی هستند که خانه عنکبوت را برای خود انتخاب می‌کنند،‌ که سست و بی‌مایه است و در اثر برخی حرکت‌ها این خانه‌ها خراب می‌شود.

وی عنوان کرد: کسانی که خدا را به عنوان دوست انتخاب می‌کنند و با خدا هستند، محکم و مستحکم هستند، بهترین مثال در این زمینه امام حسین(ع) و اصحاب ایشان است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ویژگی‌های اصحاب امام حسین(ع) گفت: اصحاب این امام بزرگوار با خدا بودند و به هیچ شرطی حاضر نشدند دست از پیروی از امام حسین(ع) بردارند.

وی عنوان کرد: اکنون سراسر دنیا پیاده حرکت می‌کنند تا به زیارت امام حسین(ع) بروند، زیرا حرکت، گام و اقدام امام حسین(ع) و اصحابشان برای خدا بود.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت کسانی که برای خدا کار می‌کنند، از بین نمی‌رود، کار خدایی باقی می‌ماند، این علامت حق است ولی کسانی که دنبال باطل هستند، ماندگار نیستند و ارزشی ندارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر در راه خدا قدم برداریم، همیشه زنده می‌مانیم، گفت: اگر اقدامات ما به جز برای خدا باشد، ارزش ندارد، بنابراین باید همیشه تلاش کنید کار را برای خدا انجام دهید و نیت خدایی داشته باشید، زیرا هر چیزی از بین می‌رود، مگر آنکه رنگ خدایی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر رنگ خدا به عمل ما بخورد و کار برای خدا باشد و به خاطر خدا و عشق به امام حسین(ع) به پیاده‌روی اربعین برویم، به دنیا می‌فهمانیم امام حسین(ع) زنده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه شهدای کربلا همیشه زنده‌اند، گفت: امام حسین(ع) هر چه دارایی داشت در راه خدا داد، باید از این حرکت من و شما عبرت بگیریم و اقداماتی مانند امام حسین(ع) انجام دهیم.

وی تاکید: همواره باید در نظر داشت اگر کار برای خدا انجام شود، باقی می‌ماند، بنابراین شایسته است حرکت افراد به طرف کربلا برای خدا و امام حسین(ع) باشد تا از پاداش دنیا و آخرت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcgnn9t.ak9wz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما