دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 43350
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

موکب حضرت معصومه(س) صدای اسلام ناب را به گوش زائران برساند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت:‌ باید موکب حضرت فاطمه معصومه(س) باشکوه و عظمت باشد و صدای قم و انقلاب را به همه مکان‌ها برساند.
موکب حضرت معصومه(س) صدای اسلام ناب را به گوش زائران برساند
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: قم باید دارای امتیازاتی باشد،‌ زیرا قم با نقاط دیگر قابل مقایسه نیست و در روایات اهل بیت(ع) از قم به عنوان مکان مقدس و تأثیرگذار در حرکت‌های اسلامی یاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت مهدی(عج) قیام می‌کنند، مردم قم کسانی هستند که در راه ایشان استقامت دارند. روایات فراوانی در مورد عظمت اهل قم وجود دارد و در مورد هیچ شهری این روایات ذکر نشده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند برکات خود را بر مردم قم نازل می‌کند،‌ گفت: مردم قم اهل قیام، رکوع و سجود هستند؛ امام صادق(ع) در سخنی فرمودند زمانی فرا می‌رسد که بساط علم از نجف و کوفه برچیده می‌شود و بساط علم در قم گسترده می‌شود و علم از قم به کل جهان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی فرا می‌رسد که در غرب و شرق یک نفر نمی‌ماند که صدا و ندای قم را نشنیده باشد و این تعبیرات ما را دلگرم می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم قم در انقلاب نیز پیشقدم بودند‌، ادامه داد: مردم قم صدای رسای اسلام، تشیع و فرهنگ آن را به کل جهان می‌رسانند و روز به روز این بیدارگری گسترش پیدا می‌کند و در نتیجه صدای اسلام ناب از قم به کل جهان می‌رسد، در آن هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) نزدیک است.

وی اضافه کرد:‌ باید موکب حضرت فاطمه معصومه(س) باشکوه و عظمت باشد و صدای قم و انقلاب را به همه مکان‌ها برساند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جمع کردن 30 میلیون نفر جمعیت کار آسانی نیست، برای هیچ موضوعی نمی‌توان این تعداد جمعیت را جمع کرد، حضرت سیدالشهدا(ع) به اندازه‌ای در دل‌ها جا دارند و باعظمت و تأثیرگذار هستند که می‌توانند 30 میلیون نفر را جمع کنند، ‌بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد و صدای اسلام ناب را به مردم منتقل کرد.

وی با بیان اینکه این انقلاب و صدای اسلام ناب با طرح امام خمینی(ره) و پشتیبانی آیت‌الله خامنه‌ای از قم برخاسته و البته این حرکت دشمنان فراوانی دارد، ادامه داد: این کار کوچکی نیست که از قم شروع شده و در برابر این صدا کل جهان دو دسته شده‌اند؛ دسته‌ای مستضعفان،‌ محرومان و مظلومان و دسته‌ای دیگر مستکبران،‌ صهیونیست‌ها و ایادی آنها هستند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد:‌ اکنون تنش، چالش و جنگ ‌در کل جهان در برابر این دو تفکر وجود دارد؛ در سوریه،‌ عراق، یمن و بحرین جنگ است،‌ بنابراین در دوران خاصی هستیم و وظیفه داریم صدای فرهنگ اهل بیت(ع) را به کل جهان برسانیم و بهترین مکان کنار بارگاه سیدالشهدا(ع) است که راه را به ما نشان داده و راهنمای انقلاب بوده‌اند؛ خون شهدای ما نیز در امتداد راه ایشان است و تکلیف ما را این امام بزرگوار روشن کرده‌اند.

وی یادآور شد:‌ امام صادق(ع) در سخنی درباره امام حسین(ع) فرمودند خداوند ائمه اطهار(ع) را ذریه سیدالشهدا(ع) قرار داده و شفا نیز در تربت ایشان است و در زیر بارگاه امام حسین(ع) دعا مستجاب می‌شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برپایی موکب کاری بزرگ و باشکوه است، بنابراین باید باشکوه بیشتر برگزار شود تا با شأن و منزلت قم تناسب داشته باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdce7x8e.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما